xubuntu al direct 3 vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
1) hoe kan ik mijn level one wireless adapter configureren in xubuntu.
2) een cd wissen, branden is geen probleem, maar hoe kan ik een multisession cd maken? werkt een dvd met hetzelfde programma?
3) Als er een programma vastloopt, kan je dan ook zoiets als bij windhoos ctrl alt del?

Ik ben een pure beginner in linux.
dus een beetje compassie graag.
:confused:

Heb een trage computer dat je echt xubuntu moet gebruiken?
Want anders zou ik toch gewoon ubuntu of kubuntu aanraden.
Gnome (ubuntu) heeft veel meer extra's om gebruiksvriendelijk te zijn.

1) De meeste werken wel via ndiswrapper http://www.mixel.nl/index.php?page=content/linuxtut/[Ubuntu] Draadloos netwerk in Ubuntu Linux

2) welk programma gebruik xubuntu voor cd's te schrijven, ik installeer zelf meestal het programma k3b dit is heel gemakkelijk om mee te werken. Je kan ook nero gebruiken voor linux (nerolinux)

Als ik wat rap ga mag je het altijd zeggen hoor. Ik wil alles nog wel een keer uitleggen hoor.

Laatst bewerkt:
het is inderdaad voor een oudere computer, omdat ik eerst eens wil proberen alvorens linux op een nieuwere computer te zetten, ik ben windhoos eigenlijk al lang beu, maar ik ben ooit eens naar een open deur van een computerclub geweest om met linux te starten, daar hadden ze dan iets opgezet waar je alle commandos moest intikken zoals bij dos ongeveer, dat heb ik dus thuis gekomen, gedesilusioneerd, terug gewist.
Ik wist helemaal niet dat er grafische versies waren.
Nu blijken er verschillende versies te bestaan, als ik zo even optel een 10 tal, maar het zullen er vast meer zijn.
Dus kiezen wat je gaat gebruiken is dan wel heel moeilijk, zeker als beginner.
klopt het dat suse ook met oudere computers werkt?
Is dat dan misschien beter dan xubuntu?
zie je, ik ben dus een complete newbie en ik zie door het bos de bomen niet.
alvast hartelijk dank voor de hulp.