Xubuntu doet na installatie raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter tryer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Gister heb ik Xubuntu geïnstalleerd op een wat oudere Pentium 3, 800 Mhz geïnstalleerd. Alles leek te werken, updates, aMSN, FrostWire, emailclient, ge-update, enz. Ik was opgelucht dat alles werkte. Vandaag, Nu doet hij echter raar. Na inloggen met naam en wachtwoord, kom ik in desktop, vervolgens probeer ik internet, ik zie het rondje bij de muiswijzer dat hij bezig is, rondje gaat later weg, de processor blijft maar ratelen (oranje ledlampje) wel meer dan een half uur. Ik kom nergens meer in niet in een programma of op internet. Toen handmatig de computer uitgezet, vervolgens weer opgestart, vervolgens gebeurt weer hetzelfde. Wat kan dat zijn, iets onbegrijpelijks, gisteravond werkte alles nog prima.

Misschien starten al die programma's als aMSN op de achtergrond ook wel mee op, als dat kan in Linux

run eens het commando 'top' in een console en zie wat je cpu inneemt... (je kan ook je CTRL+ALT+F1-4 consoles gebruiken als X wat laggy doet...
met ps kan je dan de 'pid' (soort van id) vinden van een eventueel losgelagen programma, en met 'kill' kan je dat process dan afzetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan