[xubuntu] start niet meer op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
474
ik zette vanavond mijn laptop met xubuntu aan. na het inloggen kwam hij op het basisscherm waarvandaan ik altijd werk (met de balk bovenin en het ´dock´).
ik wilde de browser openen en daar ging het mis, er gebeurde niks, mijn scherm werd grijs en dat was het. Mijn muis was wel gewoon zichtbaar en bewoog ook. maar er werd niet gereageerd op klikken. ctrl alt del gaf een screensaver unlock schermpje.

ik heb de laptop maar uitgezet en opnieuw aangezet. maar ik krijg nu na het inloggen bij het opstarten niets anders dan het buroblad (zonder iconen!) en de balk bovenin blijft leeg en grijs, net als het ´dock´.

Ik zocht een herstelmodus of iets dergelijks, maar dat kan ik niet vinden. Hoe kan ik het probleem oplossen? ik snap niet wat er aan de hand is en ik ben zelf niet vertrouwd genoeg met linux..


alvast bedankt voor jullie hulp
 
Zijn er recentelijk updates o.i.d. op je systeem gedaan ? En .. om een goed beeld te kunnen schetsen, van wat er aan de hand kan zijn hebben we de log files nodig (/var/log) ..
 
er zijn recentelijk wel updates verwerkt.

wat betreft log bestanden: ik kan nergens op klikken of iets dergelijks, dus hoe kom ik bij log bestanden?
 
Zonder specifieke foutmeldingen en of log files, is er niet veel zinnigs er over te zeggen van wat er mis gaat ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan