'XXX Heeft een fout veroorzaakt...'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Hallo,

Het volgende probleem doet zich telkens voort bij mij op de pc (Windows ME):

Als ik het spel 'Tony Hawk Pro Skater 3' wil spelen, druk ik op het icoontje, alleen dan zegt de pc:

Skate3 heeft een fout veroorzaakt in SKATE3.EXE.
Skate3 wordt nu afgesloten.

Als er zich problemen blijven voordoen,
start u de computer opnieuw op.

De installatie is goed verlopen, ik heb hem ook al opnieuw proberen te installeren, dus dat werkt iniedergeval niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik kan geen enkel spel spelen; bij dit spel heb je het probleem hierboven, bij een ander spel blijft hij weer hangen bij 100% van de Installshield Wizard Voorbereiding, dus wordt er niet eens geinstalleerd!
Tevens heb ik windows ME totaal geupdated, dus als het goed is kan het hier niet aan liggen. Ben ik wellicht toch iets vergeten, links altijd welkom!

Bedankt alvast,
Flame

Laatst bewerkt:
Vanwege de Windows versie ME: voldoet jou PC aan de vereisten?
Minimum:
Pentium II 500 Mhz, 64 MB RAM, Windows 98/ME/2000/XP, DirectX 8.1, 16 MB DirectX compliant video card, DirectX compliant sound card, 4x CD-ROM, 850 MB hard-disk

Wat raar dat je verschillende dingen niet kunt installeren en dat je geen duidelijke foutmelding krijgt. Kijk eens of de harde schijf soms haast vol is en of die gedefragmenteerd is. Defragmenteer ook het wisselbestand of swapfile door deze eerst uit te schakelen en erna weer in te schakelen. Meteen controleren of de grootte ervan ingesteld staat op ongeveer evenveel als het geheugen en dat de mogelijkheden van de harde schijf niet overschrijdt. Het is maar een idee.

Laat ik dat niet vergeten: Laatst heb ik windows ME helemaal opnieuw geinstalleerd.
In de ReadMe van het spel, stond wel dat ik een 3D Accelerator moet gebruiken om dat te spelen.

Daar heb ik wel een cd van, alleen die durf ik niet erin te duwen, de vorige keer is namelijk de hele PC gecrashed toen ik een Chipset-Driver-CD erin duwde.

Misschien moet ik toch XP erop installeren? Alleen dat kan de pc niet aan.

Heeft iemand trouwens een virusscanner die weinig geheugen verbruikt, gratis is en de computer niet te veel versloomd?
Thx,
Flame

EDIT: en sorry voor de late reactie, weinig tijd gehad ivm school

Laat ik dat niet vergeten: Laatst heb ik windows ME helemaal opnieuw geinstalleerd.
In de ReadMe van het spel, stond wel dat ik een 3D Accelerator moet gebruiken om dat te spelen.

Daar heb ik wel een cd van, alleen die durf ik niet erin te duwen, de vorige keer is namelijk de hele PC gecrashed toen ik een Chipset-Driver-CD erin duwde.

Misschien moet ik toch XP erop installeren? Alleen dat kan de pc niet aan.

Heeft iemand trouwens een virusscanner die weinig geheugen verbruikt, gratis is en de computer niet te veel versloomd?
Thx,
Flame

EDIT: en sorry voor de late reactie, weinig tijd gehad ivm school

Je hebt antwoord op je vraag, je computer kan het spel niet aan qua geheugen en fgrafisch vermogen ;)

Een nieuwe pc kopen is misschien de oplossing, installeer daar Ubuntu op, prachtige OS!

Gezien de systeemvereisten voor XP hoeft het toch allemaal geen bezwaar te zijn om XP te nemen of zie ik dat verkeerd? De minimum vereisten van dat spel overschrijden die van XP, namelijk ruimschoots.Een 300MHz processor. Lees het dus nog eens goed na op http://eerstelinie.nl/merken/microsoft/windows/windows_xp.htm In mijn eerste antwoord noem ik de vereisten voor het spel dat je noemt.
XP kan worden geïnstalleerd met behoud van ME in een eerste partitie. Je hebt dan de keuze bij het opstarten.

Crashen crashen... Het is nog niet kapot gegaan of wel? Nu je weet dat het niet zal werken en je hebt wél de absoluut noodzakelijke grafische kaart met een goede soort 3D, dan zorg je dat je een betere driver vindt via de leverancier of anderszins een betrouwbare bron op internet. Als dat niet te vinden is is dat een probleem, misschien werkt die kaart beter onder xp of met andere instellingen. Open dan een nieuwe vraag of google jezelf naar een oplossing.

Je hebt, sowieso 3D nodig om ook maar iets van het spel te kunnen zien, meestal komt er een foutmelding in de zin van "geen 3d kaart gevonden" Chipset drivers zijn voor het moederbord bedoeld. Soms moet je nieuwere hebben als die met je moederbord zijn geïnstalleerd, daarvoor dient waarschijnlijk die driver cd. Waarschijnlijk is die chipset driver niet van toepassing op jou moederbord. Je zou kunnen volstaan met de driver van je grafische kaart. Onder voorbehoud van of de grafische kaart en de computer een geschikte combinatie vormen.

Tja.
Een goede gratis virusscanner is AVast Home Editie 4.7 van http://www.avast.com/ Er zijn veel updates van de virusdatabase omdat de filosofie van het bedrijf is dat de maatschappij beter tegen virussen wordt beschermd wanneer iedereen regelmatig updates krijgt, ook de gratis gebruikers. Het is in de Nederlandse taal en er zijn ook nog eens mooie skins. Ik heb het al heel lang en het draait foutloos en ongemerkt, je ziet het icoon trouwens ronddraaien bij activiteit. Voor goed virusscannen kun je niet op één been staan en ik zou ook periodiek andere programma's scans op de schijf laten uitvoeren en ook programma's draaien die systeemveranderingen waarnemen en er toestemming voor vragen.

Voor tips hierover eventueel later eens kijken op andere delen van dit forum.

Ik heb die Game ook en

De systeem eisen is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan