yaha k@mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyron

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
hallo helpmij ers

ander halve week geleden heb ik het yaha k virus gehad (norton uitgeschakeld exe programma die je niet meer kan openen).nadat ik op gevolgt heb wat saldos schreef in het forum, bedankt voor de goede raad.(anti virus tool gedraaid)sinsdien regelmatig update gedaan van norton ook regelmatig gescand met houscall houscall vond de afgelopen week niks meer.tot vandaag heeft intotaal al weer 8 virus gevonden weer het w32 yahaa k@mm. heb alle e-mail gecontroleerd heb zowiezo geen verdacht e-mails geopend, op een dolfijn email adress heb ik een email staan(funny love to ur lovers) is niet open gemaakt.
mijn vragen zijn:hoe kan het dat houscall virussen vind en norton het niet vind.(norton 2002 werkt gewoon)
toen houscall hem vond heeft norton hem wel in Quarantaine gezet
is het mogelijk dat je een e-mail krijg waar het virus in zit zonder dat je hem opent toch in je computer komt
of is er toch iets achter gebleven van de virus van ander halve week geleden.(computer werkt wel gewoon heb ook weer het tooltje gedraaid een paar uur daarna vond hij toch weer 2 yahaa k) wie weet hoe ik hier weer van af kom.
heb xp home 1700

groeten tyron

Je moet de preview scherm uitzetten in je oulook express.
Het Yaha virus bijvoorbeeld is een MIME virus en die wordt al geactiveerd als je het voorbeeld venster open hebt.
Doe dit: open outlook express-beeld-indeling en vink uit voorbeeld venster weergeven-toepassen-ok.

Als je dolfijn gebruikt, klik je waarschijnlijk op "open" i.p.v. "opslaan" van een bijlage. Dus je moet de bijlage eerst opslaan, want dan kun je hem nog ebven scannen door er rechts op te klikken en dan voor "scan met Norton antivirus" te kiezen.

Ik denk dat je Norton antivirus ook niet helemaal in orde is, want NAV moet je al waarschuwen als je een besmette email binnen krijgt. Dus doe dit:

Download en run deze tool nogmaals in de veilige modus:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixYaha.com

Deinstalleer en installeer Norton antivirus opnieuw.

Indien je een NAV hebt die ouder is dan versie 2002, dan zou ik je NAV upgraden naar NAV 2002 of NAV 2003.

Zet ook de automatische liveupdate aan. EN zorg ervoor dat alleen de zaken bij de uitzonderingen staan in NAV die niet gescand worden die alleen NAV erin heeft gezet en geen geen andere zaken. Dat zijn dus *.dbx en *.nch. Die staan in NAV in opties-uitzonderingen.

saldos

SORRY dat het zo lang duurde maar ik heb nacht dienst gehad vandaar.
ik heb gedaan wat je had gezegt en ik heb daarna houscall laten scannen en volgens mij ben ik er nu van af maar ik had nog wel een vraagje.
als ik bij norton op opties en daarna naar uitzonderingen ga staat er *nch
*.dbx
/systeem volume information
is dat goed of moet dat veranderd worden??
kan ik het virus ook hebbben gekregen via iets anders dan email
want ik ben er zeker van dat hij niet in een email zat die ik heb geopend.
heel erg bedankt saldos.

groeten tyron

Graag gedaan tyron,
Deze 3 dingen moeten erin staan:

*nch
*.dbx
/systeem volume

En tyron, je kunt het virus gekregen hebben op verschillende manieren.

p2p programma's bijvoorbeeld zoals Kazaa, MSN messsenger of shares of een besmette floopydisk of missschien was je ooit besmet en heb je system restore gedaan naar een tijd waarin je besmet was, of misschien zat er in je email nog een besmette email bericht ergens of misschien ben je op een site geweest die besmet was, of heb je iets gedownload zoals bijvoorbeeld een screensaver van een site waar het virus in zat.

Dit zijn de bijlagen die je krijgt als je het Yaha virus krijgt. Misschien herken je iets ervan:

Hotmail_hack.exe
Friendship.scr
World_of_friendship.scr
Shake.scr
Sweet.scr
Be_happy.scr
Friend_finder.exe
I_like_you.scr
Love.scr
Dance.scr
Gc_messenger.exe
True_love.scr
Friend_happy.scr
Best_friend.scr
Life.scr
Colour_of_life.scr
Friendship_funny.scr
Funny.scr

Laatst bewerkt:
saldos

bedankt voor je hulp.mijn probleem lijkt nu opgelost.

groetjes tyron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan