Yamaha RX-V450 aansluiten aan dvd + tv + decoder. HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denneke

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Berichten
15
Hallo,

Ik ben nu al letterlijk dagen bezig met mijn multimediaset aan het aansluiten... Maar ik kom gewoon niet verder. Ik heb al meerdere keren alles weer opgeruimd met de gedachte dat ik er later nog wel een keer naar kijk met elke keer hetzelfde resultaat.

Mijn opstelling:

- RX-V450 Link handleiding
- tv (Ouderwets met 2 scart aansluitingen.)
- Digitale decoder van Samsung (Ziggo) 2x scart
- DVD recorder (Recoder niet noodzakelijk aangesloten hoeven te zijn.)

Nu heeft mijn decoder geen scart aansluitingen maar enkel RCA (De wit, geel, rode kabels.) Terwijl de andere apparaten allemaal scart zijn.

Ik heb bij de mediamarkt 3x de onderstaande kabels gekocht:
3%20x%20RCA%20Male%20to%20Scart.jpg


Daarnaast heb ik een coax kabel en 2 normale scart aansluitingen.

Ik kom er dus niet wijs uit om audio via mijn versterker te laten lopen. Iemand die me hier mee kan helpen?

De boxen zijn goed aangesloten lijkt mij... Alleen kan ik niet zien of de + en - van de kabel ook in de + en - van de box en versterker zit. (Maar dit mag geen probleem zijn denk ik?)

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen!!

Bedankt alvast

Danny
 
Het kan idd wel ontmoedigend zijn, zoveel aansluitingen.. Ik heb wat gehobbied..

Eerst even: het kan zijn dat je toch niet de goede Scart naar RCA kabels hebt. In jouw geval heb je 2 types nodig. Scart-Uit naar RCA-In, en andersom.
-de zwarte aansluiting in de tekening kun je ook zien als wit.

Vanaf de AV1 aansluiting vd decoder gaat er een Scart-naar-RCA kabel naar A,B & C
Vanaf de AV2 aansluiting vd decoder gaat er een Scart-kabel naar de DVD recorder
Vanaf de DVD recorder gaat er een Scart-naar-RCA kabel naar J, K & L
Vanaf de X Y & Z aansluiting gaat het naar de TV. Hiervoor heb je de omgekeerde RCA-Uit naar Scart-In nodig
De coax kabel gaat van de muur in de DVD recorder, dan een 2e coax van de DVD recorder naar de TV

Om de TV te zien en te horen, zet je de Yamaha op DTV/CSL
Om de DVD recorder te zien en te horen, zet je de Yamaha op DVD

Bij luidsprekers moeten + en - wel juist zitten, anders krijg je 'slecht' geluid. (maar het is niet schadelijk). Als je goed kijkt of voelt langs de speakerdraden, merk je dat er verschil in de 2 draadjes zit, dat hebben ze gedaan om + en - uit elkaar te houden..
yama1c.jpg
 
Allereerst heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik echt iets mee!

Ik heb de verpakkingen nog eens goed bekeken en ik heb dus RCA --> Scart (in). Wat dus betekend dat ik twee nieuwe moet kopen. Ik wist niet dat hier verschil in zat, ik dacht dat deze vice versa te gebruiken waren.

Dus als ik het goed begrijp hoeft er geen coax naar de decoder te gaan? Ik kijk nooit analoge tv, enkel digitaal (Via de decoder.) Moet ik dan toch die coax verbinden van de recorder naar de tv? Of moet die van de recorder naar de decoder?

Ik ga zo kijken voor die andere kabels en dan zet ik me er vanmiddag eens aan. De aansluitingen op X,Y,Z na had ik allemaal goed. (Behalve dus de verkeerde kabels...)

Nogmaals bedankt!
 
Bedankt! Het werkt allemaal! Dom dat ik niet wist dat die kabels niet twee richtingen uit zijn...

Ik heb in Amerika een Apple tv gekocht, deze werkt met hdmi. Als ik binnenkort een nieuwe tv koop met ook hdmi aansluiting, hoe krijg ik dan het geluid van de apple tv via mijn multimediaset? (Omdat zij allen met hdmi werken en mijn multimediaset niet.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan