Yoper Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Hebben mensen ervaring met Yoper linux? Ze claimen de snelste distro te zijn maar is dat ook zo, wil zelf een MSI Wind kopen en daar linux op zetten (ben windows beetje moe), maar vroeg me af of dat die distro snel is en makkelijk te leren?

Nope ik ken hem niet maar wel geinterresseerd :) maar eens in een Virtual machine gooien :)

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat ze veel sneller zijn dan een andere distributie. Als ik moest kiezen zou ik een van de volgende kiezen: Ubuntu, Mandriva, openSUSE of Fedora, waar mijn voorkeur uitgaat naar Ubuntu.

@ Ellasar, mocht je het hebben bekeken wil ik graag de resultaten horen :)

@ gijsisok, ubuntu is idd ook mijn 2e keuze vanwege de grote gebruiksvriendelijkheid maar ik was benieuwd of die yoper echt zo snel is en of ie een beetje te gebruiken is want dat is naar mijn idee meestal probleem met OS's dat ze snel langzaam worden.

Linux heeft daar bijna geen tot geen last van dat het traag wordt, Windows heeft dat wel. Dat komt omdat het heel anders in elkaar zit, maar hoe weet ik niet.

Dat is zeker waar, maar dat is wel te beter dat linux daar geen moeite mee heeft :)

Linux heeft daar bijna geen tot geen last van dat het traag wordt, Windows heeft dat wel. Dat komt omdat het heel anders in elkaar zit, maar hoe weet ik niet.

Als je het mij vraagt komt dat door een immer groeiend register (registry). Dit gebruikt op den duur nogal veel geheugen. Ook gebruiken achtergrondservices zoals antivirus software nogal wat geheugen. Voorts kan het er iets mee te maken hebben dat windows geheugen eerder naar de pagefile schrijft dan linux. Linux maakt eerst al het beschikbare RAM op.

Linux kan ook traag zijn:p Nouja, als je het Grafische schild gebruikt, Ubuntu dus.
Ik ben wel tevreden over ubuntu! heb bijde gebruikt, Server editie en de normale editie.
Had op mijn server Linux Debian draaien, grafishe schild is ook goed bij Linux Debian :)

Linux kan ook traag zijn:p Nouja, als je het Grafische schild gebruikt, Ubuntu dus.
Ik ben wel tevreden over ubuntu! heb bijde gebruikt, Server editie en de normale editie.
Had op mijn server Linux Debian draaien, grafishe schild is ook goed bij Linux Debian :)

euh ze bedoelen hiet juist da ubuntu met grafische schil nog steeds sneller is als windows, ik denk niet dat ubuntu als traag kan worden omschreven :p
Maar ik zou ook graag de uitslag van ELLASAR horen over Yoper, ik heb er nog nooit van gehoord en ik ga nu ook wat zoeker erover :thumb:

Ja persoonlijk zelf ben ik ook erg geinteresseerd in die Yoper distro, heb er alleen nog nooit van gehoord maar heb ook geen VMetje om em te draaien, ze hebben inmiddels nieuwe versie 3.1 Blacksand, ze hadden een link staan naar een live cd iso maar dat bleek gewoon install disk te zijn dus heb em niet gedraaid maar ben erg benieuwd of ie bevalt bij de meeste mensen, ik wil graag reacties horen :).

de 3.1 live cd is ook een live cd maar ook een installatie cd, je krijgt op een gegeven moment de keuze voor live of install.

Ik heb live gedraait en dat liep wel vlot, en soepel, zelfs in een VMWare sessie
(onder Virtual machine van microsoft en Virtualbox van Sun loopttie niet lekker)

Ben hem nu aant installeren naar een 10gb met 512MB ram schijfje

eens kijken wat dat doet.

de 3.1 live cd is ook een live cd maar ook een installatie cd, je krijgt op een gegeven moment de keuze voor live of install.

Ik heb live gedraait en dat liep wel vlot, en soepel, zelfs in een VMWare sessie
(onder Virtual machine van microsoft en Virtualbox van Sun loopttie niet lekker)

Ben hem nu aant installeren naar een 10gb met 512MB ram schijfje

eens kijken wat dat doet.

wij wachten vol ongeduld af :p:)

Ik had alleen de opties om te installeren :p maar goed, ben erg benieuwd naar resultaten :)

***:evil: gedownload en dan werkt die cd niet grmmbb, limited download in Belgie grrrrr, dus ff wachte voor ik opnieuw kan proberen
Ellasar al succes?

Ik had gekozen voor de 1e link van de live CD maar bij de boot krijg ik de optie om te installeren, of te installeren met ACPI off DMA off atapi_enabled
Ik weet niet precies wat het 2e inhoudt maar ik wil gewoon de OS betreden zonder iets te installeren op de hdd moet ik dan de 2e optie kiezen (het is alweer duidelijk hoever mijn Unix kennis gaat :rolleyes:)

Edit: Sry al gelukt moest gewoon de timer laten doorlopen :rolleyes:. Nvm:p

Laatst bewerkt:
***:evil: gedownload en dan werkt die cd niet grmmbb, limited download in Belgie grrrrr, dus ff wachte voor ik opnieuw kan proberen
Ellasar al succes?

HELP nog steeds geen geluk :(, ik heb een andere mirror gekozen en het werkt nog steeds niet :s
hij start op van de cd, zegt dat het een installatiecd is en dan meldt hij no systemfile found dropping into (very limited) shell

traagste brandsnelheid heb ik al geprobeerd

Dat heb ik dus ook :mad: weet alleen niet wat ik ermee aanmoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan