Yoper Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Hebben mensen ervaring met Yoper linux? Ze claimen de snelste distro te zijn maar is dat ook zo, wil zelf een MSI Wind kopen en daar linux op zetten (ben windows beetje moe), maar vroeg me af of dat die distro snel is en makkelijk te leren?

Nope ik ken hem niet maar wel geinterresseerd :) maar eens in een Virtual machine gooien :)

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat ze veel sneller zijn dan een andere distributie. Als ik moest kiezen zou ik een van de volgende kiezen: Ubuntu, Mandriva, openSUSE of Fedora, waar mijn voorkeur uitgaat naar Ubuntu.

@ Ellasar, mocht je het hebben bekeken wil ik graag de resultaten horen :)

@ gijsisok, ubuntu is idd ook mijn 2e keuze vanwege de grote gebruiksvriendelijkheid maar ik was benieuwd of die yoper echt zo snel is en of ie een beetje te gebruiken is want dat is naar mijn idee meestal probleem met OS's dat ze snel langzaam worden.

Linux heeft daar bijna geen tot geen last van dat het traag wordt, Windows heeft dat wel. Dat komt omdat het heel anders in elkaar zit, maar hoe weet ik niet.

Dat is zeker waar, maar dat is wel te beter dat linux daar geen moeite mee heeft :)

Linux heeft daar bijna geen tot geen last van dat het traag wordt, Windows heeft dat wel. Dat komt omdat het heel anders in elkaar zit, maar hoe weet ik niet.

Als je het mij vraagt komt dat door een immer groeiend register (registry). Dit gebruikt op den duur nogal veel geheugen. Ook gebruiken achtergrondservices zoals antivirus software nogal wat geheugen. Voorts kan het er iets mee te maken hebben dat windows geheugen eerder naar de pagefile schrijft dan linux. Linux maakt eerst al het beschikbare RAM op.

Linux kan ook traag zijn:p Nouja, als je het Grafische schild gebruikt, Ubuntu dus.
Ik ben wel tevreden over ubuntu! heb bijde gebruikt, Server editie en de normale editie.