Yoper vast bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
linux Yoper

zowel bij de 3.0 als bij de 3.1beta en op verschillende mirrors gedownload, verschillende keren gebrand, verschillende snelheden, RW cd en Rcd

downloadt, write iso op een cdtje allemaal goed en dan wil ik het op men laptop zetten, hij begint de live cd te laden en dan zegt hij na enige tijd (na de te bevestigen dat het om een installation cd gaat (vreemd ik dacht een livecd te hebben gedownload, maar ja)), system file not found, je kan ook eerst op esc drukken op de grub te tonen en dan krijg je twee opties, yoper en yoper met acpi disabled, en dan kom je weer bij de foutmelding system file not found, falling back in very limited shell

Kan het zijn dat Yoper z'n root verwacht op een ide device (hda,hdb,hdc of hdd) en dat jij een sata cdrom hebt?
In die very limited shell kan je eens proberen
PHP:
cat /proc/partitions
of
ls /proc/ide
te doen of anders met dmesg
Ik neem aan dat die cd boot met isolinux, daarbij kan je ook de kernel command arguments bewerken. Of kijk in je very limited shell:
PHP:
cat /proc/cmdline

Kan het zijn dat Yoper z'n root verwacht op een ide device (hda,hdb,hdc of hdd) en dat jij een sata cdrom hebt?
In die very limited shell kan je eens proberen
PHP:
cat /proc/partitions

geeft een lijst van men partities op de hd (sda)
PHP:
ls /proc/ide
te doen of anders met dmesg

dit geeft
PHP:
 drivers  ide1  hdc

Ik neem aan dat die cd boot met isolinux, daarbij kan je ook de kernel command arguments bewerken. Of kijk in je very limited shell:
PHP:
cat /proc/cmdline

en dit dan
PHP:
ramdisksize=10000 quiet nofscheck

Bij het opstarten zegt hij welk iets over de ide poorten nml.
PHP:
ide0: I/0 resource 0x1f0-0x1f7 not free
ide0: ports already in use, skipping probe

dit komt dan na die twee lijnen
PHP:
Welcome to the Yoper Installation cd
looking for CDROM in: /dev/hdc
Accessing Yoper CDROM at /dev/hdc...mount: Mounting /cdrom/YOPER/YOPER on /YOPER failed: invalid argument proc

Can't find filesystem, sorry.
Dropping you to a (very limited) shell.
Press reset button to quit.

/static/ash: can't access tty: job contril turned off
Yoper#

Ik heb ook linux Elive gedownload en deze doet het evenmin, zou het aan de brander (hp 7500+) kunnen liggen?
Ik heb het ook al overgezet via usb op de laptop, daar ging het branden van linuxdistro's altijd goed, maar nu lukt dat ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan