"You can't go to specified record"

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Dit is echt vaag!

Ik heb een macro gemaakt met 2 setvalue opdrachten.
de eerste set vinkje 1 op ja
de tweede set vinkje 2 op nee

vreemd genoeg krijg ik als ik een verwijzing maak naar deze macro in mijn forum bij "after update" event de volgende melding.
"You can't go to specified record"

ik snap niet waarom? kan iemand mij zeggen hoe ik dit oplos. :(

thanks

Dit is inderdaad echt vaag.
Gaat dit wel over access?
Zo ja, geef dan wat meer informatie over de tabellen, queries en formulieren die je gebruikt en die vinkjes daarmee samenhangen.

Gaat zeker of access :)
Ik werk aan een formulier. als er een wijzeging plaats vind moet er een macro draaien die her volgende doet:

1.de 'modified' op ja komt te staan (van het huidige formulier)

2.de 'mailed' op nee komt te staan (van het huidige formulier)

3.Save

4: Daarna moet een query resultaat 'ACT_Sel Mail Mutatie modified' gemaild naar een aantal adressen (deze query zoekt alles wat bij elkaar wat op 'modified' op ja staat)

5.de 'modified' op nee komt te staan (van het huidige formulier)

6.de 'mailed' op ja komt te staan (van het huidige formulier)

7.close (met save)

probleem is dat het me niet lukt om een aantal velden aan of uit te zetten zonder dat ik foutmeldingen krijg.

foutmeldingen zijn ook niet te omzijlen met "setwarnings" no

kan je hier wat meer mee?

Heb je een macro gemaakt of werk je met VBA? setwarnings werkt alleen voor actiequery's zoals een insert, delete of update query.

Het after_update event vuurt af NA het opslaan van een record. Dit gebeurt dus ook op het moment dat je naar het volgende record springt. Dan ben je dus het record waarmee je iets wil doen kwijt.

Als dat het geval is kun je eens kijken wat er gebeurt als je de actie in het Before Update event zet. Dat event vuurt af vlak voordat het record in de database wordt opgeslagen. Wijzigingen die je met de macro (of VBA) doet op formuliervelden worden dan netjes mee opgeslagen in de database.

Als je het in VBA hebt gemaakt, zou je dan de code eens kunnen plaatsen? Dat maakt het wellicht duidelijk.

Grtz,

Mark

Als ik 'before update' zou gebruiken zal deze toch ook draaien als ik alleen een record bekijk maar niets wijzig?
Als dat zou gebeuren heb ik een probleem. alleen bij het maken van een wijzeging in een bestaand document moeten de waardes aangepast worden.

p.s.

(De rede dat ik de set value wil gebruiken is om (bij een wijzeging van een record) 3 waardes aan te passen. Helaas werkt de default value waarde niet omdat de velden niet leeg zijn. de omliggende query's en macro's zoeken op deze aangepaste waardes en mailen deze door.)

Na dat deze dingen gemaild zijn moet ik ook nog een zelfde set value gedeelte maken die 2 van de 3 waardes weer reset.

:D

Je zou dan om de hele bijwerk actie een controle kunnen zetten:

Code:
If me.Dirty Then
    'Jouw code hier
End If

Als je deze check gebruikt wordt de code alleen uitgevoerd op het moment dat er iets is gewijzigd in het record.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan