you need the original cd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een kopie gemaakt van een spel dat ik gekocht heb.

Wanneer ik nu het spel wil spelen van de backup cd, krijg ik de melding : you need the original cd ??

Kan ik hier iets aan veranderen ?

Image trekken van de originele cd met Alcohol 120%. Daarna deze image inladen met Alcohol 120%. Dan ziet de pc dat er een originele in zit. Heb k ook gedaan met Battlefield 1942. Krijg je geen krassen op je orig ;)

:) Dit kan maar dan moet het spel wel opnieuw geinstalleerd worden vanaf de image, anders blijft het spel naar de CD drive kijken i.p.v de drive letter van het image file.

Ik heb de image gebrand met alcohol 120.

Wat moet ik nu juist doen ?

Er is niets meer geinstalleerd.

dan heb je het niet goed gedaan, komt vast door een beveiliging. Meer kan ik er niet echt over zeggen.

Image inladen en dan het spel installeren vanaf de image. Gewoon dubbelklik op de 'virtuele cd-rom' waar de image is ingeladen..

Dan na installatie kan je gewoon spelen

@Paintje: Hoeft niet altijd. Soms zoekt ie of er niet in een andere cd/dvd speler/brander een cd zit. Want anders heb je al de sjaak als je partitities opnieuw aanmaakt.

Heb geprobeerd om te installeren vanaf de image, maar op een moment vraagt hij cd2 en die kan ik alleen bereiken via het cd-rom station.

Wat nu ??

kan je de locatie opgeven? anders moet je van cd2 ook image maken alleen voor installatie.. Ik heb met battlefield altijd gewoon vanaf cd geinstalleerd... beide cd's

dan cd2 in cd rom speler. als da nie werkt, image trekken en invoeren waar image 1 is ingevoerd..

strax kan je dan weer image 1 invoeren door met rechter muisknop op de 'virtuele cdrom' te klikken en in het snelmenu te kiezen voor image invoeren.

ja en toch zal het waarschijnlijk allemaal niets helpen. Die spellen zijn allemaal beveiligd natuurlijk zitten er ook uitzonderingen tussen. Maar over het algemeen zijn de spellen zo beveiligd dat je ze niet kunt branden. (dus ook niet in de virtuele schijf) om het wel goed te laten werken zijn er bestanden op het internet te vinden die de beveiliging eraf halen, zogenoemde cracks

Inderdaad pretender, heb er een crack voor gevonden en nu werkt het wel.

Allen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan