your pc ran into a problem....we'll restart for you

Status
Niet open voor verdere reacties.

Professor

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
195
Hallo helpers, ik heb een ander beeldscherm aangesloten op mijn pc en daarna krijg ik een blauw scherm
met de tekst
your pc ran into a problem....we'll restart for you
machine check exception
en dan kan ik wachten tot sint juttemis er gebeurt niets :evil:

Wat ik heb geprobeerd:

Installeren van cdrom win10 home premium
" " dvd win7 professional
starten met rescue disk voor win 10
Starten met boot repair
Starten met hkboot 2017
Het oude beeldscherm aangesloten
een derde beeldscherm geprobeerd

Specs Intel® Core™ 2 Duo E8500 (2 x 3.16 GHz) processor
160 GB HDD / 3 GB werkgeheugen
Microsoft Windows 10 Home
Intel HD Graphics grafisch

Allemaal zonder succes, ik blijf dus met dat blauwe scherm zitten met de tekst: your pc ran into a problem....we'll restart for you maar dat restarten gebeurt dus niet.
Het is een tweede hands peeceetje van conrad
Wie heeft er een suggestie??
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als ie ook niet meer vanaf een bootcd start (en dat is het geval als ik uw bericht lees), dan is er een hardwarecomponent kapot.
En dat kan van alles zijn: kabeltje, HD, geheugen, videokaart, moederbord, voeding, etc etc.
Vermoedelijk niet de cpu, want dan doet een pc meestal helemaal niets meer, maar tja, je weet maar nooit.
Een manier om er achter te komen is onderdeel voor onderdeel te vervangen door een werkend onderdeel, maar dan moet u die wel hebben liggen.

Ik gok op de HD. Die gaat meestal het eerste kapot van alle onderdelen. Maar, terwijl ik dit tik, bedenk ik dat als het de HD was, dan zou ie wel moeten opstarten met een bootcd......

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie,
de Hd is waarschijnlijk in orde, omdat ik er in geslaagd ben om 'm te formatteren
Ik heb net windows xp tevoorschijn gehaald en ga dat later proberen.
Ik ga eens de draadloze netwerkkaart eruit slopen misschien is dat de boosdoener...
we zoeken verder
 
Hallo, De taal van het BIOS is natuurlijk Engels. Daarom gok ik er op dat de grafische kaart scheef is komen te zitten bij het in doen van de signaalkabel. Het kan ook geen kwaad om het BIOS batterijtje te controleren. Het zal een hardware probleem zijn want Windows kan dan nog niet beginnen met opstarten. Zijn er geen pieptonen te horen? Bij een enkele korte piep zou het geheugen al getest worden en het bios gelezen zijn.
 
Hoi Helpers, op dit moment installeer ik windows opnieuw.
Het was een hardware probleem, de wifi kaart was de boosdoeneer.
Opgelost, bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan