Your registry is corrupt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommieV

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Terwijl ik men firewall had uitgeschakeld (stom, maar men internet is de laatste tijd een beetje aan het klooien dus ik dacht hen kan geen kwaat) kreeg ik een berichtje toen ik terug kwam van de messenger service:
Your Registry is corrupt,
go to www.registryfix.com
immediately to fix your computer.
(Of iets dergelijks)
Mijn teatimer had 3 nieuwe opstart register sleutels gevonden,
van Dumprep.exe, Updates.pif en ook Rundl32.exe gevonden.
Ik heb ze alle drie gekilled en ongedaan gemaakt via spybot, maar was dit nu eigenlijk spyware/virus of iets dergelijks?
En zo ja, wat is het dan en hoe kom ik er volledig van af? (De zijn nog steeds aanwezig).

Die messenger service is gewoon een verbogen manier van reclame maken. Er was waarschijnlijk niks aan de hand met je PC. Zet de service maar uit....

8. Pop-up-vensters uitschakelen in Windows XP
Hoewel dit niets met MSN Messenger te maken heeft, nemen we deze vraag toch op in de FAQ omdat ze regelmatig terugkomt en lijkt op een verschijnsel van MSN Messenger.

Gebruikers van Windows XP kunnen via de messenger service zogenaamde messenger berichten ontvangen die de vorm van een pop-up aannemen. De messenger service kan bijvoorbeeld gebruikt worden om gebruikers te verwittigen bij netwerkproblemen. Dit systeem blijkt gevoelig voor misbruik zodat je ook andere onzinnige berichten zou kunnen ontvangen.

Je kan deze service uitzetten, waardoor je hier geen last meer van hebt. Deze oplossing werkt in Windows XP:

Ga naar start en kies uitvoeren.
Type: services.msc en geef enter.
In het programma dat opent, geef je tab.
Je komt in een lijst met alle services; type nu de letter m om naar de messenger service te gaan.
Druk op de context toets of shift-f10 en kies eigenschappen.
Tab nu naar "startup type". Dit staat waarschijnlijk op automatisch.
Zet dit op uitgeschakeld en tab naar OK.
Sluit het programma en nu zou de Messenger service niet meer opgestart mogen worden bij het herstarten van de computer.

BRON

Overigens wijst de aanwezigheid van "updates.pif" wel op een worm-infectie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan