your system is on low memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
your system is on low memory :( :confused:

dit heb ik sinds gisteren als ik dreamweaver oid opstart EN AVG a h scannen is. Er lopen dan verder nog de firewall en drie antispy en anti virus app's ..... normaal maakt dat niet uit als AVG niet aan staat.

ik heb uitgebreid het mem ( niet alleen sdram, RAM, maar alles ) getest met diverse prgr's : deze geven steeds aan dat alles ok is.

Tijdens het optreden vh 'euvel' is er plenty MEM over, zag ik, behalve het kernel dat zit dan tegen het max aan .....

Mijn vraag : ga er nu eens vanuit dat het mem inderdaad OK is, wat kan dit dan eventueel zijn ? Voor deze pc geldt :

amd athlon 64 processor 3200 + RAM = 2 G mob en grafiek 100 % ok ..... nvidia geforce 6100 405

temperaturen zijn mooi laag in waarde ( de echte temps ... ) en alles is vrij nieuw.

opmerkelijk gegeven : AVG free : partition table MRB change en boot sector of disk change .....

Dank voor antwoord :)

Ohja, bijna vergeten : de firewall meldt 'uitgaande files' ( gevarencode max ) naar 0.0.0.0..... wat kan dit zijn ?
protocol = none remote host = 0.0.0.0 en : application hijack en executable files code rood .....

Laatst bewerkt:
your system is on low memory :( :confused:
Er lopen dan verder nog de firewall en drie antispy en anti virus app's ..... normaal maakt dat niet uit als AVG niet aan staat

Welke programma's lopen er allemaal PRECIES???

precies : ( maar zonder AVG werkt wel alles normaal ) avira peerguardian de firewall en dat is het ..... de rest is uitgeschakeld

Lijkt er op dat je Low on Virtuel Memory bent.

Dat houd in dat er niet veel vrije schrijfruimte is op je C: schrijf.
Zou daar maar wat gaan opruimen. Dan gaat het probleem van zefl weg.

Windows kan niet genoeg ruimte reseveren voor de pagefile.sys

Laatst bewerkt:

Zou daar maar wat gaan opruimen. Dan gat het probleem van zefl weg.

Dit is alleen van toepassing als de melding niet vanzelf weggaat (normaal gesproken vergroot Windows automatisch de grootte, als die melding ontstaat).
Maar het is een goed idee om te kijken hoeveel ruimte vrij is. Heb je bijv. op je C: schijf weinig ruimte, maar op D: bijvoorbeeld weer wel, dan kun je aangeven dat je pagefile.sys (=wisselbestand) op de andere partitie moet komen.

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
tabblad Geavanceerd
knop Instellingen in paragraaf Prestaties
tabblad Geavanceerd
knop Wijzigen
Je kunt dan per partitie het wisselbestand instellen, verwijderen, toevoegen etc.
Let erop dat je op het knopje Instellen moet drukken, zodra je wijzigingen hebt aangebracht.
Dan een paar keer Ok drukken totdat je eruit bent.

Tijs.

Zou daar maar wat gaan opruimen. Dan gat het probleem van zefl weg.

low on virtuel mem : jazeker, denk ik ook wel
..... wel .. :( de c schijf is superklein : 80 Gb maar er is tijdens de activiteiten ca 65 Gb vrij ..... :)
bedankt voor antwoord ook :)

Laatst bewerkt:
Dit is alleen van toepassing als de melding niet vanzelf weggaat (normaal gesproken vergroot Windows automatisch de grootte, als die melding ontstaat).
Maar het is een goed idee om te kijken hoeveel ruimte vrij is. Heb je bijv. op je C: schijf weinig ruimte, maar op D: bijvoorbeeld weer wel, dan kun je aangeven dat je pagefile.sys (=wisselbestand) op de andere partitie moet komen.

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
tabblad Geavanceerd
knop Instellingen in paragraaf Prestaties
tabblad Geavanceerd
knop Wijzigen
Je kunt dan per partitie het wisselbestand instellen, verwijderen, toevoegen etc.
Let erop dat je op het knopje Instellen moet drukken, zodra je wijzigingen hebt aangebracht.
Dan een paar keer Ok drukken totdat je eruit bent.

Tijs.

met dank :) voor de 'manual' ! ik ga het zeker zo doen zogauw ik tijd over heb
de andere schijven zijn veel groter
maar of het in dit geval zal helpen .....

Voor iedereen nog : ik heb zonder AVG te gebruiken ( volledig uitgeschakeld ) hier wel 20 prgr's opgestart, lopen : alles dan OK .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan