Youtube Filmpjes Plaatsen geld betalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janne163

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Hallo ik heb een vraag.

Ik heb een soort van webshow waar ik ook een site van heb (gemaakt via wix .nl adres via hostnet) Maar nu hoor ik dat youtube filmpjes op je website plaatsen geld kost tenzij je alleen een link plaatst.

Kost het ook geld?

je kunt filmpjes zogenaamd embedden, bij youtube zie je vaak ook een embed code staan, waardoor het filmpje wel op jouw site afgespeeld kan worden terwijl het toch op youtube staat. dit is gewoon gratis.

als je echt een filmpje van youtube download en deze vervolgens op jouw site plaats, dan vermenigvuldig jij auteursrechtelijk beschermd materiaal, wat niet zou mogen (maar ook niet per direct geld kost).

oftewel, als jij gewoon de embed code van youtube op jouw site plaatst, kost dit geen geld.

Dat snap ik maar via wix.com heb je een optie waarmee je een youtube video kan opzoeken net als bij hyves en dan plaats je hem. In een soort van menutje dat is dan toch ook gratis?

Zolang wix.com bij het invullen van dat menutje niet begint te brullen dat je er een upgrade naar een betaalde Premium-wixsite voor nodig hebt, lijkt me dat er niets aan de hand is. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Als het om eigengemaakte video's gaat die je op je site zou plaatsen, dan "vermenigvuldig jij auteursrechtelijk beschermd materiaal, wat niet zou mogen" ... behalve als je zelf het auteursrecht hebt! Geen probleem, dus. Maar embedden is praktischer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan