Youtube filmpjes vernaggeld..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcUtrecht

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Ha allen,

Wellicht niet het juiste (sub)forum voor deze vraag, maar ik wist niet waar deze anders te plaatsen.
Heb pas een nieuwe pc, met windows 7, IE8. Meeste Youtube filmpjes gaan prima, maar sommige komen vernaggeld op het scherm. Muziek is wel prima, alleen het beeld is groen/gekleurd: alles behalve iets normaals..
Ik heb elders al info gevonden over 'hardware versnelling', maar dit werkt niet..

Iemand enig idee hoe het komt? Het gebeurt niet altijd (meestal niet, maar in sommige gevallen wel).
Wou een screenshot hier plaatsen, het staat in de bijlage, weet niet of het (goed) zichtbaar is..
Dit is één van de filmpjes dat raar doet: http://www.youtube.com/watch?v=MeGq4_TIB68
Kan iemand helpen? Dank!

Een geheel ander 'probleem' (niet echt probleem, wel irritant). Ik krijg telkens de mededeling dat mijn schermresolutie niet ideaal is ingesteld. Wat de pc suggereert is echter wel mijn huidige instelling... geen idee waarom hij denkt dat ik iets anders heb..

Groeten
Marc

Bijlagen

• Youtube.JPG
    Youtube.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 27
Het filmpje doet het bij mij wel goed, misschien een kwestie van de juiste videocodecs instellaren?

Lijkt me een Videokaart driver probleem. Nieuwste driver geinstalleerd?

Dank voor de antwoorden.
Ben niet een expert.. wat zijn codecs?

De PC is met nieuw, zit daar dan niet al de laatste versie van de drivers in?

Gr,
M

Nee, dat hoeft niet. Meestal is de PC al een tijdje terug samengesteld qua software. (Windows 7, driver dit, driver dat) En wordt dit gewoon kant en klaar op de hardeschijf gezet. Updaten kan dus helpen.

Weer dank.
Ben niet echt een expert (ahum..), maar ik kan mijn videokaart-drivers niet vinden.
Zit in configuratiescherm, maar dan.. het enige wat een beetje (volgens mij) in de buurt komt is 'beeldschermadapters', maar dat werkt niet (geen nieuwere versie).

Als je mij kan vertellen wat voor een videokaart je hebt, dan zoek ik de driver voor je op ;)

Windows 7

Kan ik die link zomaar installeren (zonder dat je weer wat voor soort videokaart/besturingssysteem ik heb)?

Ah sorry, ik had geen mail ontvangen. Helaas zegt GPU-Z alleen Intel HD Graphics. Tik bij Start -> zoekbalkje -> DXDIAG in. Kijk dan bij beeldscherm wat er staat.

Geeft niets, ik ben al blij dat je me helpt :)

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    74,8 KB · Weergaven: 35
Ik heb de drivers gevonden, een ding moet ik nog weten. Heb je een 64Bit Windows 7 of heb je een 32Bit Windows 7?

Dan kan je dat hier invullen en dan komt er als het goed is een driver uitrollen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan