Youtube in Powerpoint 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

samwouters1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Dames en heren,

Ik heb al heel wat rondgesnord op dit forum en Google, maar nog geen bruikbaar antwoord gevonden...dus in de hoop dat ik hiermee geen ander topic herhaal, het volgende:

Graag had ik op school met mijn leerlingen een filmpje ingevoegd via de optie in Powerpoint 2010:
Video > Video van website ... > In dat dialoogvenster moet de embedded code geplakt worden die gekopiëerd werd van het desbetreffende Youtube-filmpje.
(Als mijn verhaal niet helemaal duidelijk zou zijn, instructies te zien op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=s22Dir2dtCI.

Helaas wil dat dus maar niet lukken, en het antwoord van de IT-boys is 'Vreemd, maar het zal wel aan de versie liggen'. Sorry, maar daar neem ik geen genoegen mee.
Ofwel werkt het, ofwel is er een goede reden waarom het niet werkt.

Na het plakken van de code in het dialoogvenster verschijnt er na een tijdje de foutboodschap 'Er kan vanuit deze invoegcode geen videobestand worden ingevoegd. Controleer of de invoegcode juist is en probeer het vervolgens opnieuw. '

Iemand die me kan helpen? Dat zou helemaal geweldig zijn!

Alvast mijn dank om dit berichtje te lezen, en in blijde verwachting van een bruikbare reactie,
groetjes,
Sam

Moet je persé van Youtube? Je kan ook het filmpje downloaden en die zo in je powerpoint zetten? :)

Niet persé van Youtube, mag ook van een andere video-site zijn hoor :-) Maar daar gaat net heel de les over, over het verschil tussen een filmpje IN een ppt steken, en daarbij ook een heel omvangrijk bestand creëren, en gewoon een linkje naar het net leggen....

Ging vroeger ook mbv invoegen van een Shockwave object, en dan via een klein achterpoortje, maar die mogelijkheid zit er helaas niet meer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan