youtube logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadeByLaura

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
hye!
Ik en een vriendin gaan filmpjes maken, we hadden het idee om het logo van youtube wat te veranderen, ik heb al een voorbeeld gemaakt, maar de kwaliteit is slecht, daarom is mn vraag of iemand het kan namaken met betere kwaliteit
of iemand weet hoe je het kan doen

Voorbeeld (zo moet het eruit zien..)
397075670.jpg

Hallo,

Ik weet het niet zeker, maar mag je wel een namaak logo van youtube maken?
Je moet als je hem scherper wilt maken in meer pixels opslaan!

Groetjes,
Jasper

Goedendag,

Om je logo scherper te krijgen kun je het beste photoshop of the gimp(opensource) pakken dat zijn goede teken programma's die vaker
worden gebruikt voor dit soort zaken.

Maar het is beter als je zelf een logo maakt zodat je daardoor herkent word, en ik weet ook niet of het mag een logo kopieëren(90% kans van niet).

Brian

Photoshop is wel ingewikkeld.
maar er zijn veel goede website met hele leuke tutorials :D en vanst ook leuke logo's

http://www.good-tutorials.com/
http://www.pixel2life.com/

Lees en volg de tutorials gewoon goed dan komt het vanzelf goed;)

PS als je wel Photoshop gaat gebruiken. zou ik hem als ik jou was wel Engels doen.
de betere tutorial sites zijn in het Engels en de tutorials zelf ook ;) dat maakt het allemaal wat makkelijker te vinden ;)

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon kopieren en andere letters er in zetten. Dit mag dus niet. Het logo is door YouTube ontworpen en jij jat het op deze manier van hun.
Ik zou gewoon zelf een logo ontwikkelen... -> Illustartor.

ah ja oeie, daar had ik nog niet aan gedacht..
Heeft er dan iemand een leuk en origineel idee om een logo te maken (of kan er iemand een logo voor ons maken??)
onze naam is AllAboutLE
als je aan mailtje wilt sturen:*KNIP*

Mvg Laura

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Helpen doen we via het forum, zo hebben andere er ook nog wat aan. Vandaar dat ik het mail adres weggehaald heb. Via je profiel kun je ook de email optie aanzetten.

hey laura,

het is al vaker gezegd; je moet een grotere afbeelding maken, en niet een kleine bestaande afbeelding uitrekken
als je echt het youtube logo wilt bewerken pak dan een grote versie van het origineel en pas dit aan: http://makelaar20.nl/wp-content/uploads/2009/11/youtube-logo.jpg

zoals (ook al) gezegd is; een eigen logo is herkenbaarder, meer aan je stijl aan te passen en bovendien ook een stuk leuker. zo kan je bijvoorbeeld een logo maken dat helemaal aansluit bij je muziekstijl (en bij jullie zelf).
wat je kan doen is gewoon eens in photoshop je tekst typen: 'All About' en deze een leuk lettertype en kleur geven en vervolgend rechtermuis op de layer (laag, rechtsonderin) en vervolgens voor 'opties voor overvloeien' te kiezen. daarmee kan je mooie schaduw en belichting maken. Type vervolgens de letter 'LE' achter all about en pas deze layer ook aan naar jouw wens. zou heb je een uniek logo dat veel beter aansluit bij jullie.

Ik denk niet dat je er veel aan hebt als andere het logo voor je gaan maken, ten eerste leer je er zelf niet veel van (en dat is niet omdat we het je niet gunnen, maar puur omdat het gewoon erg handig is om het zelf te kunnen en bovendien nog leuk ook), daarnaast zullen wij nooit 100% goed kunnen raden wat jij mooi vindt.

hier nog wat links, in engels: http://www.entheosweb.com/photoshop/logo_design.asp - http://www.makeuseof.com/tag/how-to-create-a-simple-blog-logo-in-photoshop/

succes

Laatst bewerkt:
Mensen die gratis een logo gaan ontwerpen zul je hier waarschijnlijk niet vinden.
Daarvoor raadt ik je toch aan om op een freelance forum verder te zoeken, of hier een budget beschikbaar te stellen.

Mocht je freelanceforums zoeken kan je me een PB sturen.

Toch een gratis idee *) :P, zonder Example5 geweld te willen aandoen: dat is ook waar.

ALLaboutLE-logo-330x100.png

Laatst bewerkt:
Toch een gratis idee *) :P, zonder Example5 geweld te willen aandoen: dat is ook waar.

ALLaboutLE-logo-330x100.png

Kijk eens aan!
Maar wat dacht je van een rechtsklik op de afbeelding, en dan "Afbeelding opslaan als..."? :D

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wil je het echt goed doen, sla je logo dan op als vectorbestand. Vectorbestanden kun je namelijk zoveel als je wilt uitvergroten of verkleinen zonder dat je hierbij kwaliteit verliest.
Zeker ook belangrijk als je logo ooit willen laten afdrukken, 99% van de drukkers om vereist vectorbestanden, en het kost je natuurlijk geld om je logo om te laten zetten naar zo'n bestand.

Een vectorbestand kun je maken binnen photoshop (minimaal 300dpi om het voor drukwerk geschikt te maken en opslaan als .eps), maar Adobe Illustrator wordt hier meer voor gebruikt (.ai bestanden).

En mocht dit allemaal niet lukken, google dan even op grafisch ontwerpwedstrijd. Dan vind je snel genoeg een aantal sites waar je op een leuke (voordelige) manier een echt logo door grafisch vormgevers kunt laten maken.
Succes iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan