Youtube op Netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een
"Acer Aspire One 751H-Bp 11,6" netbook als hebbedingetje erbij gekocht. Ik weet uiteraard dat dit geen game machine is, maar ook filmpjes zijn er niet op af te spelen want die gaan schokkerig en traag. Wat op mijn smartphone geen enkel probleem is, is dit op deze netbook wel. Hoe kan dat eigenlijk. I gig Ram erbij, dat kan nog, zal dit wat de weergave betreft definiteif verbeteren, of is het dan nog niet om aan te zien? Het scherm is wel HD. Je moet toch eenvoudige filmpjes normaal kunnen bekijken zoals dat op een telefoontje van 5 jaar terug al kon?? Ligt het misschien aan de instellingen?? Ik las in een recensie dat youtube en dergelijke prima gingen maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
 
Een aantal vragen, om uit te zoeken waar het probleem (mogelijk) zit:

1. Welk besturingssysteem draai je (linux heeft over het algemeen nogal wat moeite met flash)
2. Welke browser gebruik je?
3. Gebruik je flash, of html5 (als je het niet weet waarschijnlijk flash).
4. Indien je flash gebruikt, welke versie? Probeer eens opnieuw (de nieuwste) versie te installeren.
5. In welke resolutie draai je de filmpjes (HD kan je netbook uiteraard nogal moeite mee hebben).
6. Ligt het niet aan je internetverbinding, dat het filmpje nog niet helemaal geladen is?
 
Linux moeite met flash?

Hier totaal niet!
Ik draai hier op 3 totaal verschillende systemen verschillende Linux distributies (Mandriva, Mint, Ubuntu etc) en heb hier nog nooit problemen met flash gehad.

@TS: Ik heb hier ook een netbook, waar eerst Windows XP op stond en de netbook was erg traag. Daardoor heb ik Windows eraf gegooid (ben dat zeer gebrekkige besturingssysteem meer dan zat) en linux erop gezet, nu draaien youtube filmpjes vloeiend! Ook draait het hele systeem nu heerlijk snel, Linux is dus een echte aanrader, nog gratis ook! :thumb::thumb:
 
Hmm, flash staat volgens mij toch wel bekend als een stuk zwaarder voor linux dan voor windows. Ik merk het hier zelf, pc heeft onder ubuntu moeite met 720p op youtube, terwijl hij dit met gemak (zelfde laptop) in vista doet.
 
Ik heb een
"Acer Aspire One 751H-Bp 11,6" netbook als hebbedingetje erbij gekocht. Ik weet uiteraard dat dit geen game machine is, maar ook filmpjes zijn er niet op af te spelen want die gaan schokkerig en traag. Wat op mijn smartphone geen enkel probleem is, is dit op deze netbook wel. Hoe kan dat eigenlijk. I gig Ram erbij, dat kan nog, zal dit wat de weergave betreft definiteif verbeteren, of is het dan nog niet om aan te zien? Het scherm is wel HD. Je moet toch eenvoudige filmpjes normaal kunnen bekijken zoals dat op een telefoontje van 5 jaar terug al kon?? Ligt het misschien aan de instellingen?? Ik las in een recensie dat youtube en dergelijke prima gingen maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

mobieltjes hebben hun eigen website om filmpjes mee af te spelen

de youtube website gebruikt nu een standaart hogere kwaliteit dan voorheen
je hebt dus ook een redelijke computer nodig om filmpjes mee te kunnen afspelen
een netbook is alleen bedoelt voor mailen text verwerken en een beetje browsen
een netbook heeft geen optimalen videokaart om youtube mee te bekijken
tenzij je een netbook vind die dit wel aankan
maar de meesten kunnen dit dus niet aan
 
Mijn dochter heeft hem ingepikt het is in ieder geval een mooie pink gadget. XP en IE en 1 GIG. Mijn vraag is dus eigenlijk kan het wel of niet en dan heb ik het natuurlijk niet over HD maar gewoon normaal vloeiend verlopen van you tube en dergelijke en filmpje uit smartfone. 1 gig erbij als geheugen kan nooit kwaad natuurlijk maar ik vind het vreemd als het op een smartfone wel mooi loopt dus ik denk toch dat er een aanpassing niet goed zit. Dus voordat ik hem "terugroep" :D kan het überhaupt of is de ervaring dat het niet kan?
 
Ik heb geen ervaring met Linux. Ik dacht dat dat er niet uitzag. Kan daar ook MSN op etc??
 
Je kunt de lay-out van Linux zelf helemaal veranderen, dus je kunt het voor jezelf zo mooi/lelijk maken als je zelf wilt :thumb:

En voor (bijna) alle Windows programma's zijn alternatieven die onder Linux draaien, zoals voor MSN is er bijvoorbeeld AMSN voor Linux :D
 
Je kunt de lay-out van Linux zelf helemaal veranderen, dus je kunt het voor jezelf zo mooi/lelijk maken als je zelf wilt :thumb:

En voor (bijna) alle Windows programma's zijn alternatieven die onder Linux draaien, zoals voor MSN is er bijvoorbeeld AMSN voor Linux :D

Dus als je op AMSN zit zien je msn vrienden je gewoon?
 
ik ga nu Ubuntu netbook remix op een andere notebook proberen. Kan dit op een laptop of alleen op een netbook?? Ik heb een USB stick aangemaakt met dat speciale programmaatje zodat je vanaf de usb stick kunt werken, of je kunt hem vanaf de usb stick op je hd zetten, als ik het goed begrijp, maar tijdens de install krijg ik: cannot download the metalink and there the iso ( see log etc..). Het gedonder begint meteen al. :)
 
Is gelukt. Als ik een scherm full screen heb gemaakt hoe krijg ik hem weer kleiner ?? Zie nergens een button.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan