Youtube video's laden op laptop snel en op pc langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

YannickdV

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2012
Sorry moderator, ik weet niet of ik op de goede plaats zit. Excuses daarvoor.

Hallo allemaal,

Ik ben Yannick en heb onlangs met jullie hulp een nieuwe computer gebouwd (onder andere naam, Pankoek).

Die computer zit nu in elkaar en loopt heerlijk snel, behalve het bufferen van video's. Dat gaat enorm langzaam, wat vreemd is want mijn oude laptop die op hetzelfde netwerk zit laadt een 1080p filmpje van 5 min in 5 seconden. Terwijl mijn gloedje nieuwe pc elke keer blijft hangen. Ik heb de instellingen van de flash player met elkaar vergeleken en die komen overeen.

Ik vind het toch wel heel irritant en hoop dat ik het op kan lossen. Ik zit trouwens op Wi-Fi (2,4Ghz) en gebruik daarvoor de ingebouwde wifi van mijn Asus P8Z77-V Premium moederbord.

Groeten. :D

Hoe is de draadloze verbinding.??
Je kunt dit heel makkelijk controleren met inssider.
Als het signaal bij ongeveer -30 Db staat heb je zowat optimaal

Inssider zegt dat het signaal op -65 Db staat. Ik zit ook wel op zolder en mijn router staat helemaal beneden in een hoekje bij de tv en home cinema. Ik weet dat het niet optimaal is maar heb geen andere oplossing. De 5Ghz heeft helemaal weinig ontvangst...

Heb je ook gelijk het nadeel van 5 Mhz ontdekt.
En op welk kanaal zit jij en op welk kanaal zitten je buren.
-65 is niet bijster veel. Hoe hoger dit getal wordt hoe lager je download is.
Beetje bijspekken met een repeater kan wonderen doen.

5Ghz he :P

Ik weet even niet wat je bedoelt met "welk kanaal".

Maar eerst had ik mijn router op de 1e verdieping staan. Dan heb ik veel meer bereik hier boven. Ik heb hem echter naar beneden gehaald omdat ik mijn tv en home cinema via de kabel aan wilde sluiten. We krijgen echter een nieuw kastje van de glasvezel maatschappij en ik hoop dat daar wat meer internet poorten op zitten zodat ik mijn router weer naar boven kan verplaatsen.

Ja,ik bedoel ook 5 Ghz.
Beetje dikke vingers.
Met inssider kun je zien wie op welk kanaal zit en of het signaal over dat van jouw gaat.
Alle draadloze routers zijn nogal breedbandig,vooral de sitecoms maker er helemaal een potje van.

Ik snap je punt, maar ik denk niet dat het bij de router is.

Ik heb net even een filmpje gedownload en mijn laptop doet dat in 2 minuten met 4 mbs, terwijl mijn pc na 5 uur nog niet eens op 15% is.

En ze zitten op dezelfde verbinding met exact evenveel streepjes. Allebei N adapters. Ik snap gewoon niet waar het hem in kan zitten.

Laatst bewerkt:
Zou het kunnen zijn dat je virusscanner de inkomende pakketjes zo grondig inspecteert dat het je verbinding verstoort?
Probeel het eens zonder virusscanner. Of heb je nog andere beveiliging erop zitten (Privoxy / Protowal)?

Pieter

Zou het kunnen zijn dat je virusscanner de inkomende pakketjes zo grondig inspecteert dat het je verbinding verstoort?
Probeel het eens zonder virusscanner. Of heb je nog andere beveiliging erop zitten (Privoxy / Protowal)?

Pieter

Ik heb alleen Avast Free Antivirus home edition. Geen Norton of McAfee zooi ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan