z-5500 logitech

Status
Niet open voor verdere reacties.

stein99

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
hallo,

ik overweeg een z-5500 logitech aan te schaffen maar ik twijfel of het een goed idee is.
ik heb nu een phillips hts 3000 en dat is om maar te zeggen een treurig dingentje
(wat wil je voor €100)
maar ik weet niet of mijn pc (aspire m3641 met windows 7) wel goede ondersteuning biedt.
ik ben vooral van plan om hem te gebruiken voor games films en ook deels voor gewone muziek.
nu samengevat de vraag:
- hoe weet ik of mijn computer het ondersteunt?
- hoe weet ik wat voor geluidskaart ik heb?
- wat voor kabeltjes heb ik nodig?(ik heb nu een tulpkabeltje 1-2) daar is iets ook niet goed,uitendenlijk heb ik het ene snoertje maar in me koptelefoonplug gestopt omdat ik er niks meer van snapte
- voegt het nou eigenlijk wel wat toe of veranderd er niks?

alvast bedankt en sorry waarschijnenlijk zitten er voor jullie domme vragen tussen maar ik ben nou eemaal zo technisch als een baksteen

Laatst bewerkt:
Ondersteunen doet hij het zeker. Via kieskeurig even gezocht en gevonden. Bij het onderdeel geluid staat:
Geluid: Onboard
Inclusief luidspreker: X
Type geluid: High Definition Audio 7.1

Dat betekend dus dat als je zou willen, zelfs een setje zou kunnen kopen van 7 speakers, en 1 subwoofer, i.p.v. van wat je nu hebt: 5 speakers, 1 subwoofer. Maar het lijkt mij ook een mooi setje, maar ik wil het voor mijn verjaardag en dat word te duur dus de Logitech x-540 gevraagd:D

Maar terug naar je vraag:
1. Ja, je pc ondersteunt het dus.
2. Hier heb ik geen antwoord op. Geluidskaart zit volgens mij standaard op je moederbord... (Dacht ik:o)
3. Kabeltejs zullen ook bij deze set gewoon kleur op kleur zijn. Heb je geen idee welke kleurtjes in je moederbord (Lees: pc) moet pluggen? Heb je bijvoorbeeld bij je set de kleuren: blauw, groen, oranje, en in je pc: blauw groen zwart? Lees dan even de handleiding van je pc/en of moederbord.
4. Of het wat toevoegt? Ik heb geen idee want via kieskeurig kon ik je philips ding niet vinden om te vergelijken...:O

Met de Z-5500 voeg je wel degelijk iets toe ;)
heb hem zelf ook.

Zuiver geluid / geen gekraak bij hoog volume. (zowel hoge als lage tonen)
En als je wilt un je echt alles in je huis laten trillen.

Stekkers ect. zitten gewoon bij de set.
(met oranje / groen / zwarte mini-jack stekkers)

Ik ga met Mukkel mee, heb deze set ook en wil voorlopig even geen andere meer.

ok ty guys:thumb: dan denk ik dat ik hem maar ga kopen.
zal vast wel goed kopen en anders horen jullie het wel:D

okee ik heb hem gehaald en geinstalleerd (duurde ff maar nu heb ik hem wel)
nu zou ik toch graag nog een dinggetje willen verbeteren namenlijk:
in de handleiding hebben ze het over een digitale aansluiting en optische aansluiting.
dan zou ik toegang krijgen tot de dolby en dts geluidseffecten mijn vraag is nu hoe fix ik dat? hoe weet ik of mijn computer (geluidskaart) dat kan?
hier is een bijlage van mijn audiosysteem en een sammenvatting ervan

ook is er nog iets vreemds dat me opviel namenlijk het volume.
als ik alle volumes (dus op pc maar ook op de controlcenter) op max zet staat het geluid wel aardig hard maar niet oorverdovend ik gok nog niet de helft van wat zou moeten.
hoe kan dat? (hij is met de kabels direct aangesloten)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan