Z-5500 Speakerset geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Goeienavond,

Ik maak gebruik van een Logitech Z-5500 setje. Ik heb deze pas een maand of 4 en heb het geluid nooit echt hard gezet.
Ik zat vandaag met een stel vrienden op skype. Ik had een headset in de control pod geplugged, toen ineens al het geluid weg viel en ik een ontzettend gekraak hoorde door de headset. Het kraken ging na een aantal seconden weg, en sindsdien hoor ik geen geluid meer. Checklist:

- Control Pod gereset naar fabrieksinstellingen
- Speakerset uitgeschakeld, PC opnieuw opgestart en speakerset ingeschakeld
- Geluid stond niet op 0% volume
- In windows sound & hardware configuratie waren er wel groene balkjes tijdens het afspelen van een lied
- Geluidsinstellingen en input van control pod staan juist geconfigureerd, tevens is alles goed aangesloten

De control pod geeft sindsdien "No Digital Data" weer, terwijl het voorheen altijd op Effect: Digital stond.

Wie o wie kan me helpen?

En er is geen mogelijkheid dat er sluiting is geweest tussen de headset en het control-center? Dat lijkt me het meest logische namelijk. Om heel eerlijk te zijn: ik denk dat het, het beste is als je hier een garantie-zaak van maakt bij Logitech.

Heb je al geprobeerd om het setje op een andere PC / Laptop aan te sluiten?

Ik heb hem op m'n externe geluidskaart (Creative SB X-Fi Surround 5.1) aangesloten, ik zal morgen proberen de set aan te sluiten op de interne geluidskaart van de PC. De headset werkt daarop aangesloten wel.
Het gekraak van de headset toen ik hem op de 5500 had aangesloten hoorde ik wel vaker, maar een keer uit en aan zetten of een keer van optical naar direct en weer naar optical switchen heeft altijd gewerkt.

Ook hoorde ik bij het uit en aanzetten van de set door middel van de schakelaar op de sub een "plop" geluid, deze is nu helemaal verdwenen.

Laatst bewerkt:
Ha, dat was nog een goede tip. Ik heb hem op m'n interne geluidskaart aangesloten en het setje werkte gewoon! Mijn geluidskaart heeft er dus de brui aan gegeven. Ik ga hiermee gewoon terug naar de winkel aangezien ik er nog garantie op heb... bedankt voor je reactie!

Prima. Het 'plopje' dat je hoort, was een bekend iets geloof ik. Sterker nog, het is een bekend probleem, en dat je het nu niet meer hebt... wees maar blij :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan