Z906 geeft geen 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hey allemaal,

Ik heb vandaag de Logitech z906 gekocht, maar eenmaal aangesloten geeft ie geen 5.1 maar alleen 2.1.
De speakers worden niet apart aangestuurd, dit heb ik getest met de geluidsinstellingen van windows.
Ik gebruik een six-channel direct kabel die heb ik verbonden met de set en met mijn pc. (asus xonar d2/pm)
Alle poorten van mijn geluidskaart heb ik zowat uitgeprobeerd maar niks lijkt een verschil te maken.
Als iemand me zou kunnen helpen, graag!

Groetjes Caspar

Je hebt alleen 5.1 bij een film of game waar ook 5.1 geluid in zit. Muziek is bijna altijd stereo, ofwel 2 kanalen (en bij jouw systeem doet de subwoofer mee, dat is die .1)
Op veel geluidskaarten zit een functie waarbij stereo geluid naar 6 luidsprekers wordt gestuurd. Dat noemen ze vaak uitvullen (of speakerfill). Kijk eens of je dat kunt vinden in de instellingen. Dat is nog steeds geen 5.1, maar stereo over 6 speakers..

Hallo Vandahl,

Bedankt voor je antwoord, na wat wisselen met de kabels heb ik het 5.1 aangesloten gekregen.
Ik geloof dat mijn geluidskaart het geluid automatisch omrekent naar surround (asus xonar d2/pm)

Groetjes Caspar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan