• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

za en zo automatisch kleuren in exel kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Heb een exel kalender gemaakt die de dag en datum automatisch aanpast als cel 1a wordt veranderd.

Ik zou nu graag de kolome waar za en zo in staat dat die automatische een kleur krijgen en de andere gewoon blanco blijven.
De kolome van ma di wo do vr daar mag in de cel zelf geen formule staan omdat daar andere gegevns moeten worden ingevuld.

Dus zou het graag oplossen met visual basic maar weet niet juist welke formule ik dan moet gebruiken .
Zou elke keer dat de datum in a1 wordt aangepast moeten veranderen die kleuren.
Iemand een idee .
(Heb de eerste kolom van za manueel gekleurd zo kan je zien wat ik bedoel)

Heb in bijlage een vb bestandje zitten waar de eerste 3 maanden al van in orde zijn.
Bekijk bijlage kalender.xls
 
Davylenders

dat is mogelijk met voorwaardelijke opmaak.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • kalender-2 GL.xls
    41 KB · Weergaven: 56
Dat kun je doen middels voorwaarlijke opmaak.

ik heb dat gedaan met de weekdag formule zondag =1 en zaterdag = 7 als een van die waarden voorkomt op basis van de waarde in regel 5, 15 of 25 dan verkleurd de cel

[Edit] gelens was of sneller of eerder begonnen..:D uitkomst is nagenoeg gelijk..
 

Bijlagen

  • Kopie van kalender(1).xls
    48,5 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan