ZA firewall en printer en mapdeling met andere computer die XP firewall heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb 2 computers. Eentje vast via een Speedtouchmodem met een Medion Router waaraan via een USB stick de 2e computer boven wireless is verbonden. In eerste instantie beiden met de XP Firewall (SP2).

Daar had ik met gemak de printer beneden en mappen met muziek beneden gedeeld met boven. Alles werkte als een tierelier.

Echter, ik gebruik een programma dat bij XP te vaak naar buiten gaat en daarna niet meer gebruikt kan worden. Omdat te voorkomen heb ik beneden de nieuwste ZA er maar weer opgezet.

Echter, nu zijn de bestanden beneden en de printer beneden niet meer te delen. Ze doen het boven niet meer.

In de laatste computeridee staat dan hoe je dat moet oplossen maar e.e.a. komt in hun tekst en mijn config niet overeen en werkt dan ook niet.

Kan iemand mij vertellen hoe en wat ik hier beneden moet doen om die mappen weer te kunnen delen. Graag in houtjetoutje taal.

Alvast bedankt:thumb:

Hoe kan ik zien en uitvinden wat het IP adres is van mijn 2e computer die draadloos verbonden is? Op de computer zelf vind ik niets wat erop duidt

Bedankt, ik ga eens kijken...ik heb het ip adres van "boven" gevonden en dat ingebracht in de trusted zone van ZA
(Firewall Zones)

Nu effe kijken of ik weer kan delen.

:thumb:

Vreemd, door daar je gegevens in te vullen (sectie Firewall) zou ZoneAlarm moeten werken.
Kloppen de gegevens en staan de gegevens ook bij de netwerkkaart waar het bij van toepassing moet zijn (IP-adres, subnet ed.)?

Ikheb zojuist een nieuwe installatie gedaan incl. format C
Alles erop gezet en ga morgen weer verder kijken....
Bedankt voor je hulp, je hoort me als het wel of niet wil lukken.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan