Zacht geluid laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardeschijf

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hola,

Ik heb hier een Toshiba Satellite T130-10v met Windows 7. Ik heb een probleem met de geluidskaart, deze geeft bijzonder zacht geluid, alle volume instellingen staan maximaal. Je ziet ook in het gedeelte van de geluidsinstellingen dat het volumebalkje niet verder komt dan twee streepjes... Nu het vreemde, als ik een koptelefoon aansluit heb ik wel normaal hard volume. Je ziet dan ook de volumebalkjes tot maximaal komen. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb de geluidskaart al opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes.

Alvast bedankt!

Hallo

In de connector waar je de koptelefoon inplugd , zitten er ook 2 doorlusschakelaartjes ingebouwd.

Indien je dus een koptelefoon inplugd , schakelen deze de interne speakers uit.

Ik gok erop , dat er stof of oxidatie tussen deze schakelaartjes zit , waardoor je een overgangsweerstand hebt --> laag volume.

Eens blazen d.m.v. luchtdruk "compressor" in deze connector , of een druppeltje kontaktspray in deze laten lopen , is mogelijk een oplossing .

Daarna een paar keer de koptelefoon in/uitpluggen.

Indien dit truukje niet werkt , zal dit chassideel moeten vervangen worden door een nieuw exemplaar wat niet echt goedkoop zal zijn vermoed ik ...

peter

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Je voorgestelde tips werken helaas niet, 'gelukkig' is hij nog geen half jaar uit dus zit er nog garantie op. Dan moeten we er helaas mee terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan