ZAK (Zero Administration Kit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Berichten
822
Hallo,

Ik heb tientallen werkstations, nu wil ik dat wanneer deze opnieuw geinstalleert moeten worden, dit geheel automatisch gaat.
Dus dat ik van te voren aangeef welk besturingssysteem geinstalleert wordt plus welke software, drivers etc. etc.
Dit zou dan achteraf snel aan te passen moeten zijn zonder een geheel nieuwe image van een schijf o.i.d. te maken.
De werkstations zouden dan via het netwerk deze gegevens ophalen en zichzelf installeren zonder dat iemand er naar om hoeft te kijken (unattended).

Als er dan later bijvoorbeeld op het netwerk waar de gegevens vandaag gehaald worden een applicatie bij komt te staan (bijvoorbeeld MS Office) dan moeten
alle werkstations controleren of er iets bijgekomen is, zo ja, deze van het netwerk halen en installeren.

Met welke software is dit haalbaar?

Bij voorbaat dank, :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Gebruik een RIS installatie,...

en je kunt een computer policy aanmaken met de software pakketten die je wilt distribueren,..
als je de msi files toevoegd,.. controleerd de domeincontroller of dit software paket op de pc geinstalleerd is,.. zo nee dan distribueerd hij deze zoja onderneemd deze geen actie
 
Zou de PC wel een netwerkkaart moeten hebben die dit ondersteunt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan