Zakelijke Outlook-mails vanuit huis raadplegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesll92

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2014
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben een eigen bedrijf. Ze maken gebruik van Outlook en het e-mailadres wat ze gebruiken is: info@'bedrijfsnaam'.info.
Is het mogelijk (zonder het kopen van nieuwe software of abonnement) de e-mails online inzichtelijk te maken, zodat deze thuis beschikbaar worden?
Of wat voor mogelijkheden bestaan hierin? Ik ben bekend met het thuis inloggen op je pc op kantoor, maar gezien de tijd en de handelingen is dit niet gewenst. Ik heb er niet voor gestudeerd, dus als het kan niet te veel vaktermen gebruiken. Als er meer info nodig is, graag ook erbij vermelden hoe ik aan deze info kan komen.

Alvast erg bedankt (voor het meedenken)

Hallo Liesel.

Je vermeld niet welke outlook versie, dus doe ik het zo even. Wellicht kom je er nu al uit. Althans ik probeer je zo te helpen. Klikje

1 pc heeft outlook 2007 en de andere 3 pc outlook 2003, voor zover ik weet. Ik kan daar voor mijn doen (te) weinig over vinden.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om met de e-mail in te loggen op gmail of bestaat dat niet? (ben een echte leek....)

Laatst bewerkt:
Een en ander hangt af of jullie een eigen mailserver gebruiken of die van een provider.

In het geval van de mailserver van de provider zou je er voor kunnen kiezen Outlook in te stellen dat deze e-mails na bijv. 14 dagen van de server verwijderd. Via webmail kun je dan in ieder geval tot 14 dagen terug kijken. Dat is vaak de eenvoudigste oplossing. Wil je meer functionaliteit (langer terugkijken, verzonden e-mails inzien, e-mail handtekening, etc..) dan zullen we iets verder moeten zoeken

Is het mogelijk dat strato de provider is? Volgens mij is dit in combinatie aangeschaft met de website.
Hoe kom ik erachter welke server gebruikt wordt?

Kijk eens bij de instellingen in Outlook. Ik vermoed dat er een pop3 account wordt gebruikt en dat dit verwijst naar rechtstreeks strato of mail.jouwdomein.nl . Als dit klopt gebruiken jullie geen eigen mailserver en is mijn optie de snelste en goedkoopste.

Ik ben gisteren weer een stukje verder gekomen. Strato biedt het programma Communicator aan. Deze wordt ingesteld op basis van IMAP. Dit gebeurt automatisch en kon ik niet handmatig aanpassen, omdat ik niet gemachtigd ben het standaardaccount aan te passen.
Echter wordt in Outlook inderdaad pop3 gebruikt. Doordat IMAP een ander serverpoort gebruikt, loop het nu nog niet goed (naar mijn idee). Als ik in strato de poorten kon aanpassen naar pop3, denk ik dat het goed moest zijn.
Is er sowieso een groot verschil tussen IMAP en pop3? Wat is het beste/handigst om te gebruiken?

Dat hangt helemaal van de wensen af. Zoals eerder gezegd. Welke emails moeten beschikbaar zijn voor de gebruiker? (zie mijn vorige post).

Kort door de bocht:
-Wil je enkel de meest recente ontvangen emails kunnen inzien dan kies je voor POP3 met de instelling binnen Outlook om e-mails pas na x dagen van de server te verwijderen
-Wil je ook verzonden items en oudere e-maisl dan is IMAP de manier om te werken. Hou er wel rekenin mee dat dan alle e-mails bij Strato blijven opgeslagen. Je zult dus zelf voor een backup moeten zorgen en mogelijk extra serverruimte huren om alle e-mails te kunnen bewaren.

Nou, merk wel dat het nog wat ingewikkelder is dan dat ik van te voren had gedacht.

Het is inderdaad de bedoeling dat ook verzonden e-mails etc. inzichtelijk worden, evenals aangemaakte mappen. Hiervoor zal ik de instellingen in de gewone Outlook die nu gebruik wordt, moeten aanpassen naar Imap (deze gegevens moeten dan van strato worden verkregen? serverpoort etc). Communicator is al op IMAP ingesteld dus dat zou 1 op 1 door moeten lopen? Kan het wellicht voor één van de e-mailadressen proberen, zodat niet alles in 1 keer kwijt is.

Er wordt ook dagelijks handmatig een back-up gemaakt van de schijf waarop alles is opgeslagen van het bedrijf. Hiervoor moet outlook ook afgesloten worden (dus naar mijn idee wordt de e-mails ook meegenomen).

Ik heb gisterenmiddag outlook e-mails ingesteld op IMAP. Dit werkte op zich goed, alleen zodra ik de oude e-mailaccounts (met pop3) weer opende, gingen de e-mails weer uit die met IMAP. Klopt het dat deze elkaar tegenwerken? Dat je dus als je de pop3 opent, die uit IMAP worden verwijderd of heeft dit een andere reden?

Hallo. Dit is het begrip en/of uitleg IMAP en POP 3 en de verschillen. Hoef ik niet lang te typen. ;)

Klik hier

Wat manama zegt. Simpel gezegd. Het handigst is om IMAP en POP3 niet door elkaar te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan