Zakelijke Outlook-mails vanuit huis raadplegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesll92

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2014
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben een eigen bedrijf. Ze maken gebruik van Outlook en het e-mailadres wat ze gebruiken is: info@'bedrijfsnaam'.info.
Is het mogelijk (zonder het kopen van nieuwe software of abonnement) de e-mails online inzichtelijk te maken, zodat deze thuis beschikbaar worden?
Of wat voor mogelijkheden bestaan hierin? Ik ben bekend met het thuis inloggen op je pc op kantoor, maar gezien de tijd en de handelingen is dit niet gewenst. Ik heb er niet voor gestudeerd, dus als het kan niet te veel vaktermen gebruiken. Als er meer info nodig is, graag ook erbij vermelden hoe ik aan deze info kan komen.

Alvast erg bedankt (voor het meedenken)

Hallo Liesel.

Je vermeld niet welke outlook versie, dus doe ik het zo even. Wellicht kom je er nu al uit. Althans ik probeer je zo te helpen. Klikje

1 pc heeft outlook 2007 en de andere 3 pc outlook 2003, voor zover ik weet. Ik kan daar voor mijn doen (te) weinig over vinden.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om met de e-mail in te loggen op gmail of bestaat dat niet? (ben een echte leek....)

Laatst bewerkt:
Een en ander hangt af of jullie een eigen mailserver gebruiken of die van een provider.

In het geval van de mailserver van de provider zou je er voor kunnen kiezen Outlook in te stellen dat deze e-mails na bijv. 14 dagen van de server verwijderd. Via webmail kun je dan in ieder geval tot 14 dagen terug kijken. Dat is vaak de eenvoudigste oplossing. Wil je meer functionaliteit (langer terugkijken, verzonden e-mails inzien, e-mail handtekening, etc..) dan zullen we iets verder moeten zoeken

Is het mogelijk dat strato de provider is? Volgens mij is dit in combinatie aangeschaft met de website.
Hoe kom ik erachter welke server gebruikt wordt?