Zal ik mijn HDD waar windows opstaat vervangen door een SSD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sivasli40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Ik heb sinds januari 2015 een nieuwe computer met Intel Core i5, 4GB RAM. Ik heb toen niet gekozen voor een pc met een SSD, omdat die duurder waren. Nu zou ik een SSD willen kopen, windows opzetten en mijn persoonlijke mappen op een HDD. Maar op internet kom ik er niet zo uit. Dus wil graag jullie mening weten.

Is het waar dat een SSD na een paar jaar onbetrouwbaarder word dan een HDD?

Zijn er verder nog nadelen aan de SSD ?

Is het waar dat een SSD na een paar jaar onbetrouwbaarder word dan een HDD?
Nee hoor, waar heb je dat ergens gelezen?

Zijn er verder nog nadelen aan de SSD ?
Zolang je geen oudere of schimmig merk koopt om maar goedkoper uit te zijn en zolang je de firmware blijft updaten, zijn er totaal geen nadelen.

Tip: kijk eens naar een Samsung 840 EVO of Intel. Dat zijn toch een van de beste. Kijk ook eens bij Tweakers.net , daar hebben ze reviews e.d

En ja, een verse installatie is wel noodzakelijk.

Betrouwbaarheid is inderdaad de bepalende factor bij een SSD omdat ze tegenwoordig vrijwel grofweg even snel zijn (verschillen zijn niet merkbaar in dagelijks gebruik). Daarom zou ik de Samsung 850 EVO aanbevelen, dat is de opvolger van de 840 EVO die je overigens nergens meer kan kopen. Tevens één van de snelste ;)

Ok, een klein aantal webwinkels hebben nog een kleine voorraad. Dat maakt de 840 EVO ook wat duurder dan de 850 EVO, losstaand van de prestatieproblemen met de 840 EVO.

Ok, een klein aantal webwinkels

En bij Tweakers noemen ze niet eens alle winkels. Dus naar mijn weten zijn het wel meer dan een klein aantal ;)

En wie zegt dat ze duurder zijn? Heb je daar linken van? Of te wel heb je daar bewijs van?

Lekker belangrijk die 850.
Het gaat erom of we de TS helpen met zijn vraag, niet wie het meeste gelijk heeft.

Naar mijn mening wordt er te vaak dingen geroepen waarvan niet eens zeker of het wel waar is. En daar hebben we totaal niets aan.

Ik zal vanavond linkjes voor je opzoeken die duidelijk vertellen over de prestatieproblemen bij de 840 EVO. En ja, Samsung is gestopt met het produceren van de 840 EVO, die informatie klopt ook.

Dat is nieuws van een half jaar terug. Geen idee of dat dan nog wel zo is. ;)

Maar goed, ik hoop dat de TS geholpen is met de antwoorden en dan we hopelijk nog wat te horen krijgen.

De prestatie-problemen bestaan nog, Samsung heeft tussentijds wel een fix uitgebracht maar die lost het probleem niet volledig en blijvend op.
Het wachten is nog steeds op de definitieve fix, ik heb ook zo'n SSD...:D

Ik ook, heb overal een Samsung 840 EVO inzitten (desktop en laptop) maar geen enkel probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan