Zal ik nog een ps3 kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaskoepoes112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
Berichten
3
Hee, als aller eerst ik ben nieuw op dit forum.
Mijn naam is Kasper meer niet te vertellen :p

Mijn vraag:

Ik heb nu 670 euro, ik moet kiezen tussen een goeie gaming PC of een ps3.
Ik wil een ps3 (omdat ik veel vrienden heb die ook ps3 spelen) MAAR ps3 loopt achter (CPU , GPU).
MAAR de ps3 is nu al een tijdje op de markt dus de ps4 komt (waarschijnlijk) binnenkort.


Wat zal ik doen? ps3 kopen en dan volgend jaar ps4 kopen?
of een computer ?

Please help me out ! :D

ps: weten jullie wanneer de ps4 gereleasd word? of XBOX 720
 
PC. En ik geloof dat de PS4, Xbox 720, nog niet eens officieel een datum hebben dat ze op de markt komen. Enige wat nog bekend is, is dat ze komen.
 
oke maar je moet weten dat ik een stuk van 10 vrienden heb op de ps3 waar ik altijd mee speel (we hebben thuis al een ps3 maar die is niet van mij en ik word er vaak van af gestuurd )
PC is ook erg duur. en hoelang gaan de onderdelen van de pc mee (voordat je ze opnieuw moet vervangen ?)
 
Als ik jou was zou ik een game pc bouwen
ps3 met vrienden vond ik een pain in the ass. het werkte weinig/slecht en je doet het miss een paar keer en dan is het verveling.
nee een game pc is 3x beter en kan je later altijd nog upgraden wel zelf bouwen dus!
als je nog wat advies nodig hebt kan je me toevoegen op skype: *Knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Laurensnerd: Zou je willen stoppen met het aanbieden van hulp via skype.
Hulp gaat via het forum.
 
Een pc gaat ongeveer 2-3 jaar mee als je goede onderdelen koopt, dit houd echter wel in dat je aan het einde van die periode de instellingen wel omlaag moet zetten.
Echter is het vrij simpel om een pc te upgraden en niet al te duur (kast,HDD,cd/dvd,monitor,toetsenbord,muis kan je sowieso al houden. En soms kan je de CPU + mobo + ram ook nog houden. In extreme gevallen is zelfs de PSU nog goed genoeg!).

Het kan wel gebeuren dat een pc onderdeel kapot gaat (na de garantie maar voor de 2-3 jaar) , in dit geval heeft U gewoon pech (dit is met PS3 niet anders)

PS3

  • Al je vrienden hebben het
  • Veel games komen eerder op de ps3 dan op de pc.
  • Veeeeel simpeler.
  • Goedkoper, dus meer geld voor games

PC:

  • Betere graphics
  • Games krijgen mods & updates sneller (en meer)
  • Is niet alleen voor gamen (ook films, school, etc.)
  • Als je veel single player doet zou je games altijd kunnen downloaden (persoonlijke keuze natuurlijk).
  • Veel meer games


Andere opmerkingen:

  • Als de ps4 uitkomt, dan komt de ps5 er ook weer aan.
  • Wat als de ps4 uitkomt zeg in februarie? daar zit je dan met niks.

Conclusie:
Nu een systeem kopen.

Ik zelf zou voor de pc gaan (en dan 700 euro als budget nemen ZONDER windows (kan je van oude pc afhalen, of het internet ;))
Ik zou persoonlijk ook geen cd/dvd speler pakken (maar er een uit een oude pc halen), misschien ook met de harde schijf.
Wel zou ik er een optionele XBOX 360 (of PS3) controller bij nemen, omdat dit in sommige games handig is. (en je hebt meteen een remote voor films)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan