zalman 9700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lrod

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
7
Beetje noob vraag.. ik weet het. Maar dit is ook pas mijn eerste keer. :p

Ik heb net mijn nieuwe Zalman 9700led gemonteerd, en ik kwam erachter dat het connectortje 3 gaatjes heeft ipv 4 dus hij past niet in de CPU_FAN aansluiting. Moet hij nu ernaast in die 3 pin PWR_FAN aansluiting of ergens anders?
 
Moet gewoon op de cpu fan aansluiting, en daar past hij ook.... [er zit wat ruimte tussen pin 3 en 4... ]
 
Hmm.. op hardware info heb ik dezelfde vraag gesteld en daar zei iemand dat hij in de 3 pin aansluiting kan. Ben een beetje confused nu. :confused:

Hier zijn quote:

Klopt, is bij mijn moederbord ook.
Dat zal wel voor bios temperatuur regeling zijn.
Hier zit de stekker gewoon op de 3 rechter pinnetjes, je regelt hem toch zelf met de fanmate van Zalman.
 
Deze fan kan op een andere "stekker" [zelfs op een powerkabeltje voor een floppydrive], maar er is dan een kans [afhankelijk van je BIOS], dat er een foutmelding komt "no cpu fan"... bovendien is de cpu fan "gestuurd", d.w.z. dat het toerental varieert afhankelijk van de behoefte van de cpu,maar dat elke andere manier van aansluiten de fan gewoon constant op hetzelfde toerental laat draaien.........
 
Hmm.. op hardware info heb ik dezelfde vraag gesteld en daar zei iemand dat hij in de 3 pin aansluiting kan. Ben een beetje confused nu. :confused:
Ik denk ook wel dat het kan. Je zult er voor moeten zorgen dat de zwarte kabel tegenover de ground (GND) komt te zitten, het past ook maar op één manier als het goed is.

attachment.php

Bij jou zal er dan geen cpu fan pwn op zitten, waarschijnlijk regelt deze uitgang het toerental, dus in principe onverbodig.

Verder zegt Zalman op de site:
The computer system may automatically shut down when booting the computer after the system monitoring program outputs a warning stating that the CPU fan is rotating slowly. In such a case, fully turn the speed control knob in the clockwise direction before rebooting to disable the ‘CPU Fan Detected’ option in BIOS, or set the CPU fan’s rotational speed to 1,250rpm or lower in the system monitoring program.
Klik.
 

Bijlagen

  • CPU_Fan.gif
    CPU_Fan.gif
    3,1 KB · Weergaven: 63
Het is gelukt. Ik heb de connector van de Zalman op de fanmate aangesloten.. en die zit weer aangesloten op de normale cpufan aansluiting.

Bedankt voor de hulp. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan