zalman koeling genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Hallo,

Is die nieuwste zalman koeling voor de Radeon serie genoeg om een bijv 9700 pro te koelen, of een 9500 flink over te klokken?

Ik bedoel hiermee die videokaartkoeling, zon gele, die als het ware om je videokaart heen zit dmv heatpipe..

En wat voor blokje moet ikhebben als k een de warmte van die koeling over wil dragen aan water dmv waterkoeling?

geen normaal gpu blokje neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Waarom zet je niet een gewoon GPU-blokje op je kaart?

Die Zalman geeft genoeg koeling, tenzij je gaat overklokken. Maar als je een fan (stil) laat blazen op de heatsinks is het echt een super koeling.

met gpu blokje is het ram toch niet gekoelt?

en je zegt een fan erop.. bedoel je dan dat de lucht erop blaast?? lijkt mij toch dat lucht weggeblazen moet worden..

Of zijn er (betere) mogelijkheden, bijv icm met gpu blokje waarbij ook het ram goed word gekoelt?

Met de Zalman ook niet.. Zet gewoon kleine sinkjes op je geheugen.

En lucht wegzuigen zou ook wel werken, maar da's moeilijk haalbaar aangezien er twee zeiden zijn.. Dus gewoon lucht erop blazen.

Geplaatst door Steve
Allemaal?

Yep! Bij mijn hercules toch... De GPU zelf heeft een koperen (of toch koperkleurig :) ) fan erop, en aan de achterkant zit er ook een heatsinkje, iets groter als de heatsinkjes van het geheugen. Ze zijn bovendien allemaal koperkleurig.

Maar je vraag is niet onterecht Steve. Zoals je HIER kan zien moeten kopers van een 9700 pro gooed uit hun doppen kijken. Er bestaan verschillende versies. Groen of rood van PCB, en met of zonder Heatsinkjes op de geheugens. Kijk eens verder op DEZE pagina om een duidelijke close-up te krijgen van een Hercules Radeon 9700Pro met heatsinkjes op de geheugens. Ikzelf heb de rode versie, met koperen heatsinks...

Trouwens, heb jij dan de versie zonder sinkjes? Want die zalman koeling gaat er toch niet op??? :confused:

Eerste hit bij google images op "9700":

20021110-9700.jpg

Ze hebben dus niet allemaal sinkjes, enkel bij de duurdere merken zoals Hercules.

Wat ook wel handig zou zijn is een temp sensor er op... Ik wil binnenkort ook een 9700 of 9800 aanschaffen, maar ben dan benieuwd of er modellen zijn met temp sensor. Ik heb nu een digidoc, maar daar krijg je (denk ik) toch niet echt nauwkeurige temps uit, aangezien je zo'n sensor niet rechtstreeks op de GPU kan plaatsen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan