Zandloper knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozeb005

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Na opstarten word 2007 in W10 knippert bij de muis cursor een ronde zandloper.
Als ik het proces "Printer spooler" stop dan is het probleem weg maar kan ik dus niet afdrukken.
Hoe los ik dit op?:(

Heb je er last van, in de zin dat je niets kunt typen?

a. Heb je dit probleem alleen als je een reeds bestaand document opent of (ook) als je Word 'kaal' opstart en een nieuw document start?
Indien alleen bij bestaand document(en), dan is de volgende vraag: Bij documenten die je zelf hebt aangemaakt of (ook) documenten die je 'van buiten' gekregen hebt (dus met een andere basis printer-keuze erin dan door jou gemaakte documenten).
b. En verder: Sinds wanneer heb je dit probleem (is er wat veranderd, nieuwe printer toegevoegd bijv.)? En mogen we aannemen dat Word 2007 (tot dan toe) altijd goed gewerkt heeft?

Tijs.

Ik kan typen maar het is lastig.
Bestaand of nieuw document maakt niet uit.
Het probleem doet zich voor sinds W10 installatie en heeft alles te maken met mijn HP1018 laserprinter.
Als ik deze loskoppel dan is het probleem weg.
W10 installatie foutloos dus ook geen bericht over deze printer. Driver is m.i. goed geïnstalleerd.
Kan het zijn dat deze verouderde printer toch niet compatible is?

Ik zou inderdaad de printer verwijderen in control printers.
Dan via printui /s ook de printerdriver verwijderen.
Dan de printer opnieuw toevoegen in control printers en (hopelijk) hoef je dan géén printerdriver 'handmatig' te installeren maar kan de printer met de standaard W10 printerdrivers worden geïnstalleerd.
Anders zou je hier de basis-driversoftware moeten downloaden en installeren die óók geschikt is voor W10.

Tijs.

Probleem opgelost na bovenstaand instructie van dnties.
Wel bij zoeken naar printer als antwoord "Geen printer gevonden" maar hij was wel degelijk weer aanwezig in "Apparaten en Printers".
Ook bij uitvoeren van de nwe driver installatie de melding "Niet compatible 1% met huidig Operating System".
Daarna gewoon proberen en zie daar: Alles werkt en zonder knipper.
Bedankt denties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan