Zandloper van de muis blijft trillen na activeren defrag !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Na start PC (Windows98SE) geen bijzonderheden, dan werkt de optical muis van logitech perfect.
Dat blijven trillen van de zandloper gebeurt sowieso als ik in de systeemwerkset, defragmentatie activeer
(ik zoek nog uit of het bij andere bewerkingen ook gebeurt). Het lijkt er op dat de zandloper 'meetrilt' met de bewegingen die op de HD gemaakt worden. Het ligt vrijwel zeker niet aan de muis. Hiervoor had ik een oudje met de bekende rolbal er onder en die deed het ook. Als ik na defragmentatie via start/afmelden Windows opnieuw start is het weer in orde. Ik klik dan op alle mogelijke progjes, doe bewerkingen; niets aan de hand. Tot ik weer defragmentatie activeer, begint het weer opnieuw.

vreemd ja, maar gelukkig hoef je maar eenmaal per maand ofzoiets te defragge

Hoi,

Controleer eens online op virussen.
En scan je systeem eens met AdAware.
Nieuwste mouse drivers geinstalleerd?

Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Grtzzz.

Allemaal gedaan. Kan op de site van logitech wel even kijken. Maar, nogmaals, de oude muis deed het ook.
Onder ME en XP nooit last gehad.

Doet hij hier ook, niks vreemds aan.. tijdens het defraggen moet je sowieso niks anders doen.

't probleem is dat de zandloper met horten en stoten bibbert(dus niet zoals het hoort stabiel/geleidelijk); en dat ook na het defragmenteren blijft doen, tot ik de PC opnieuw start. Als ik niet opnieuw opstart is er niet mee te werken.

Probeer eens te defragmeteren in de Veilige modus dan.
En dat "knipperen" vd muis is normaal hoor, dat deed ie bij mij in 98 se ook altijd.

De zandloper knippert als een gek. Normaal als je ergens op dubbelklikt, doet ie dat even; bovendien, nogmaals, het gebeurt alleen als ik de systeemwerkset/defragmentatie activeer. EN DUS OOK DAARNA, als de PC klaar is met defragmenteren blijft ie dat doen, er valt dan niet mee te werken, je kan nauwelijks iets aanwijzen, slepen e.d. Dat lijkt mij niet goed, dat ik na defrag de PC moet starten om de muis weer te kunnen gebruiken.

Het is toch vreemd. Heb via msconfig de onnodige zaken uitgezet en die bibber-zandloper blijft. Zelfs nu na opstarten. Maar het vreemde is, zodra ik klik op start en uitvoeren.......dan is de zandloper in een klap stil en kan ik weer normaal met de muis werken.

Volgens mij staat de oude muisdriver nog in c:\windows\system. Kan dat niet de veroorzaker zijn van de problemen. Zie bijlage.

Bijlagen

• muis_logitech drivers.jpg
    muis_logitech drivers.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 72

ga bijstart naar configuratiescherm --- muis: herinstellen en zoek de juiste keuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan