ZAP 4.0 blokt lokaal netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hallo daar, na een vragenuurtje van 4 dagen om mn netwerk werkend te krijgen blijkt het aan ZAP 4.0 te liggen.
Zodra ik die uitzet kan ik met de client surfen. Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil geen XP firewall ik wil mijn trouwe ZAP 4.0 hebben.
Met een los proxy programma werkt het, maar ook dat wil ik niet, ik wil het gewoon via Windows doen.

Wat moet ik nou precies instellen bij ZAP om het toe te staan?
Bij zones staat mijn I-net verbinding met internet en thuisnetwerk ( 192.168.0.0 / 255.255.255.0 ) op trusted.
Verder heb ik ( 192.168.0.1 / 255.255.255.0 ) en ( 192.168.0.2 / 255.255.255.0 ) ook op trusted gezet (deze entry types zijn "Subnet")

Wat moet ik nu doen??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu ZAP 4.0 uit en de standaard XP FW aan maar bij Symantec krijg ik dit:

Blootstelling aan hackers controleren Details weergeven

Details verbergen

Beschrijving:
Test de TCP-poorten op niet-geautoriseerde internetverbindingen

Analyse:
WAARSCHUWING! Niet-geautoriseerde personen kunnen een verbinding maken met uw computer. Dit betekent dat uw computer en gegevens niet beschermd zijn tegen hackers. Voor meer informatie over waarom u risico loopt, kunt u een gedetailleerde analyse van de testuitslagen bekijken


Aanbeveling:
Een persoonlijke firewall installeren. Als u al een persoonlijke firewall hebt, zorg dan dat deze correct is geconfigureerd voor optimale bescherming.

Bij Shields Up:
Alles op Stealth behalve:
21
FTP
OPEN! FTP servers have many known security vulnerabilities and the payoff from exploiting an insecure FTP server can be significant. This system's open FTP port is inviting intruders to examine your system more closely.

Deze heb ik nu uitgeschakeld maar en ik doe _nu_ nog een test bij Symantec. Maar nu kunnen gebruikers niet meer FTP-en. Is het erg zo'n FTP poort open?
Ok, daar zit ik ook save.

Maar ik vertrouw toch meer op ZAP moet ik zeggen...
 
XP_PC,
Je kunt gewoon in ZAP aangeven dat je poort 21 wil sluiten in de Internet zone security en trusted zone security.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan