ze zijn weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

liquit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
ik heb het probleem dat sinds enkele dagen mn icoontjes van mijn 2 cd-rom stations weg zijn in het venster van "deze computer".
als ik er een cd in steek, start deze normaal automatisch op, maar dat doet ie ook niet meer.
heb al geprobeerd met "nieuwe hardwear installeren" ,maar ik snap er niet veel van. kan er mij iemand vertellen wat ik moet doen ?

Hoi , heb ik ook eens meegemaakt.

Heb toen systeemherstel gedaan . En toen was het opgelost.

start /alle programmas /bureau-accessoires / systeem werkset / systeemherstel .

Dat kan natuurlijk alleen als vraagsteller een windowsversie gebruikt die systeemherstel ondersteunt. Vraag is dus, welke Windowsversie?

als je er een nieuwe cdrom speler in heb gedaan moet je ff kijken of ze niet allebij op master staan.

dan zie je ze namelijk ook niet

Vaak is dit de oplossing voor dit probleem:

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK).

Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Kijk of de stations er weer zijn.

PS: Wees zorgvuldig bij het werken in het register, fouten kunnen vervelende gevolgen hebben. Het is verstandig eerst even een back-up van het register te maken: http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=614&art=Yes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan