Zeeeer langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Beste leden,

Ik heb op mijn pc Windows 7 laten installeren, op bijgaande printscreen kun je zien hoe belabberd de prestatie-index is, wat kan ik hieraan doen dat ie wat sneller wordt?

ik hoor wel wat jullie nog meer nodig hebben om dit te kunnen analyseren.

Bprintsceen pc.jpgen

Hoi,

Zo te zien mis je de driver van de videokaart en hoe zit het met de rest van de hardware drivers zoals chipset audio etc.
En met je geheugen klopt ook iets niet 4 gig geinstalleerd en 512 mb beschikbaar

Laatst bewerkt:
kijk, daar was ik al bang voor, ik denk dat alles zo is, hoe kan ik het beste van alles een overzicht maken zodat jullie in één oogopslag kunnen zien wat er aan de hand is?

Ben

Hoi,

Zou speccy downloaden en daar kunt u zien welk moederbord videokaart netwerkkaart etc u hebt en deze even melden of als het een merk pc is merk en type

Zie tenminste opa pc staan:D

Laatst bewerkt:
Heb je de drivers geinstalleerd? Die moet je eerst downloaden op de site van je fabrikant en dan werkt het misschien al beter.

Bijlagen

• moederbord1.png
    moederbord1.png
    73,6 KB · Weergaven: 50
  • moederbord2.png
    moederbord2.png
    65,9 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Zou je de eerst twee bijlage's kunnen verwijderen staat de win code in. je hebt zo te zien een Medion pc klopt dat? zo ja zit er nog een sticker op met een msn nummer?

Eerste twee screenshots verwijderd ivm Windows licentie key.

@daa12,

Als ik heel eerlijk ben snap ik weinig van je tip hoe wil hij zijn prestatie index verhogen en wat heeft dat met grafisch te maken.Met daarbij de prestatie index wordt gemaakt door het slechtst scorende hardware onderdeel.

Laatst bewerkt:
Lol, een solex opvoeren valt niet mee, dat mobo is uit begin van deze eeuw en veel sneller zal die echt niet worden.
Bedoeld voor W2K of XP, waarom W7?

Hallo Modag,

Mijn excuses dat je mijn tip niet begrijpt.

Ik leg het wel anders uit.

In Windows 7 kan je je prestatie index verbeteren. Hierdoor word je prestatie van je Windows beter.
Ik bedoel met het grafisch als je prestatie verbeterd word het grafische bij Windows slechter.

Dit komt omdat je kan kiezen wat je bij windows beter wilt laten presteren.
Als je je prestatie beter wilt laten worden dan kan je dat door rechtermuisknop op het icoon systemen te klikken en dan eigenschappen.
Daar kan je kiezen wat je beter wilt in Windows 7.

Ik hoop dat je mij nu iets beter snapt?

Mvg

Daa

Er klopt inderdaad iets niet in de prestatie index ja.
Ga eens goed kijken of je al je drivers correct hebt geïnstalleerd.
En om eerlijk te zijn als je alles hebt geïnstalleerd maakt de prestatie index helemaal niks uit.
Ik zou zeggen dat je windows niet de volledige 4GB ram toe wijst aan je systeem.
En dat ie sloom is kan misschien ook wel zijn omdat het een Intel Pentium is.
Het kan ook zomaar zijn dat je moederbord niet meer dan 512MB ram ondersteunt maar dat betwijfel ik.
Veel succes met je probleem.

Groeten, Jay

Laatst bewerkt:
Ben het volledig met @Lange Pier eens, dit board is ongeschikt voor het OS wat nu geïnstalleerd is.

Hallo, dus als ik jullie goed begrijp kun je niet veel met windows 7 op deze pc en moet ik xp erop terugzetten?

Oké lange pier, ik heb ff gekeken op deze site, maar ik moet bekennen dat hetgeen wat daar staat een beetje boven mijn pet groeit, ik zou niet weten wat ik daar zou moeten kiezen om de grafisch opsmuk niet te gebruiken.

Hoi,

Ik zou het toch proberen mits natuurlijk de drivers te vinden zijn en anders gewoon nog xp ondanks dat die z'n einde nadert.

Oké lange pier, ik heb ff gekeken op deze site, maar ik moet bekennen dat hetgeen wat daar staat een beetje boven mijn pet groeit, ik zou niet weten wat ik daar zou moeten kiezen om de grafisch opsmuk niet te gebruiken.

•Klik op start
•Ga naar computer en klik hier op de rechtermuisknop
•Ga naar eigenschappen
•Een nieuw venster zal zich openen
•Rechts vind u geavanceerde systeeminstellingen, klik hier op
•Ga naar het tabblad geavanceerd en klik op instellingen bij prestaties.
•Klik aan beste systeemprestaties
•Klik op toepassen en op OK
•U zult merken dat alle grafische effecten zijn weggehaald
Even gepikt.

Ook is er wel een aardige tweak tool, wel oppassen wat je doet, maak eerst een systeemherstelpunt.
http://www.tweaking.com/content/page/advanced_system_tweaker.html

inderdaad, van een solex kun je geen motor maken, ga gewoon een nieuwe kopen, bedankt voor jullie reacties!

Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan