zeer ernstig

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
hallo

ik heb windows (2000prof) in het engels pas geinstalleerd.
tijdens het computeren verschijnt er altijd een blauw scherm waarop staat:
beginning dump of physical memory (bezig met starten van fysieke geheugendump).

VRAAG: WAT KAN IK HIER AAN DOEN?:(

Geheugenmodules die niet compatibel zijn,
Een geheugenmodule die moglijk defect is,
Biosupdate uitvoeren,
....

Indie je geen foutcode krijgt of kunt lezen.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Denk dat de laatste optie van toepassing zal zijn, als je niet in windows kan komen, ook een MemTest kan uitkomst bieden over het intern geheugen, wel per reepje testen, anders weet je nog niet veel.

Wat is er overigens veranderd aan de PC, heeft hij wel goed gelopen daarvoor?

Indie je geen foutcode krijgt of kunt lezen.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Denk dat de laatste optie van toepassing zal zijn, als je niet in windows kan komen, ook een MemTest kan uitkomst bieden over het intern geheugen, wel per reepje testen, anders weet je nog niet veel.

Wat is er overigens veranderd aan de PC, heeft hij wel goed gelopen daarvoor?
mijn pc heeft inderdaad heel veel problemen gehad, en hij heeft het zelden gedaan zoals hij het moet doen.:(
mijn pc is dan ook een puinhoop. je gelooft nooit hoeveel videokaartmemory er in gedumpt zit: 4 mb het is gewoon niet te geloven en ook mijn harde schijf is een mislukking: 9 GBtjes. bedoel je trouwens dat ik een screenshot van dat blauwe scherm moet maken en hier plakken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan