Zeer ernstige kwetsbaarheden gevonden in personal firewalls van Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Zeer ernstige kwetsbaarheden gevonden in personal firewalls van Norton

Programma : Symantec(Norton) firewall producten
Versie : -
Besturingssysteem: Windows

Samenvatting
Er zijn 4 kwetsbaarheden gevonden in de personal firewalls van Symantec, waarvan 3 zeer ernstig. Door misbruik te maken van de kwetsbaarheden kan een aanvaller op afstand toegang krijgen tot uw computer. Het gaat om de volgende producten:

- Symantec Norton Internet Security en Professional 2002, 2003,
2004
- Symantec Norton Personal Firewall 2002, 2003, 2004
- Symantec Norton AntiSpam 2004
- Symantec Client Firewall 5.01, 5.1.1
- Symantec Client Security 1.0, 1.1, 2.0(SCF 7.1)

Het is aan te raden om zo snel mogelijk de beschikbare patches te installeren.

Gevolgen
De kwetsbaarheden kunnen op verschillende manieren worden misbruikt. Het uitbuiten van de kwetsbaarheden kan ertoe leiden
dat:

- Kwaadwillenden kwaadaardige programma's kunnen uitvoeren op een computer zoals bijvoorbeeld virussen en wormen.
- (Persoonlijke) gegevens, zoals bijvoorbeeld wachtwoorden of creditcardnummers, in handen komen van kwaadwillenden.
- Bestanden worden herschreven waardoor deze niet meer bruikbaar zijn.

Mogelijke oplossingen
Symantec heeft reeds updates uitgebracht. Gebruikers die regelmatig LiveUpdate draaien zijn waarschijnlijk nu al beveiligd.
Er wordt aangeraden om LiveUpdate uit te voeren. Alle Symantec producten hebben hier een knop voor op de toolbar.

Hyperlinks
http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=859

Hallo,

Dit is waarschijnlijk wat overbodig, maar je kunt je eigen ook aanmelden voor een sms-alert/e-mail alert via waarschuwingsdienst.nl

Wel handig als je een beetje te lui bent om je systeem (Besturings) up to date te houden.

MVG,

Mavaros :D ;)

Pffff; ik ben ook nooit op tijd he :(

Nouja; zoals ik al eerder zei. Het gaat om het nieuws, niet om de boodschapper.

Geplaatst door mavaros
Hallo,

Dit is waarschijnlijk wat overbodig, maar je kunt je eigen ook aanmelden voor een sms-alert/e-mail alert via waarschuwingsdienst.nl

Wel handig als je een beetje te lui bent om je systeem (Besturings) up to date te houden.

MVG,

Klopt; maar je moet nog steeds updaten dan hoor. En trouwens; niet iedereen wil al die "spam" hebben ;).

Hallo,

Je mag je ook aanmelden, maar het hoeft niet dus je kunt "spam"vrij blijven.

Veel mensen die ik ken hebben nog nooit van updaten gehoord, totdat het tersprake komt. Voor hen is het wel weer handig.

MVG,

Ik ben al aangemeld.

Maar wat ik bedoel; die mensen kunnen beter alles op "automatisch" laten staan dan telkens updates te gaan zoeken denk ik :).

Geplaatst door XP_PC
Ik ben al aangemeld.

Maar wat ik bedoel; die mensen kunnen beter alles op "automatisch" laten staan dan telkens updates te gaan zoeken denk ik :).

Sommige updates moeten middels de liveupdate-knop worden opgehaald, dat gaat niet automatisch.

@ Mavaros, ik vind het wél zinvol dat berichten zoals deze worden geplaatst (alhoewel dubbel wat overdreven is :)), niet iedereen ontvangt Nieuwsbrieven van de waarschuwingsdienst of anderzins, ik ook niet, kan wel aan de gang blijven. :)

Hallo,

Aan Gezina en misschien anderen.

Ik denk dat je reactie over mijn reactie op deze topic over het eerste bericht gaat. Mijn antwoord was alleen maar als een soort aanvulling bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan