Zeer hoge temperaturen tijdens Prime95

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoelK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort eindelijk een snelle laptop (ik ben de tweede eigenaar ervan), maar er is een groot probleem: De temperatuur komt tijdens Prime95 tot 100 graden!!
Hier plaatje:
Stress test.jpg
De vorige eigenaar verkocht deze laptop aan mij omdat hij zo vaak kapot was gegaan (RAM geheugen, HDD 3x). Nu denk ik dat ik de rede wel weet!
Wat is een goede oplossing? Stofvrij maken is laatst nog gebeurd, maar zal er zo nog wel even naar kijken. Misschien een cooling-pad als oplossing?

- Systeem info -

Ik hoor graag nog extra tips!
RoelK

Bij prime95 zet je je CPU onder full load, en omdat bij laptops de koeling niet optimaal is kan het voorkomen dat ie 100 graden wordt.
Veel programma's zullen dat niet van je CPU vragen, dus je kan er vanuit gaan dat je deze temperaturen niet in real-time voor zullen komen.

Als ik mijn pc ook erg intensief gebruik (bv. tijdens draaien van meerdere virtuele machines) wordt de pc ook wel is 90 graden. Wanneer is de grens dat er echt schade aangericht wordt?

Per processor verschillend. Hoger dan 100 graden is meestal nooit goed.
Als ie 90 wordt zou je een beter koeler kunnen kopen, want zulke hoge temperaturen zijn niet goed voor de levensduur van je pc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan