Zeer irritant probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Volgend op mijn topic over adobe premiere Pro.....

Na telkens de melding te krijgen dat er dll-files weg zijn wanneer ik adobe premiere open heb ik nu de oorzaak gevonden, mijn virusscanner :confused: . Ik heb dus het programma met mijn scanner uit geïnstalleerd. Vervolgens heb ik het programma geopent (ook met de scanner op inactief) en dit ging zonder probleem. Maar owee als ik de scanner terug actief maak. Hij komt dan meteen met de melding dat er een trojan gevonden is en deze in quarantine zal plaatsen met als gevolg dat de melding van "dll-files die niet gevonden worden" weer daar is en het programma niet meer werkt. Het gaat hier over 2 specifieke bestanden die in quarantaine geplaats worden. Het is een trail versie afkomstig van de website van Adobe, dus geen illigaal exemplaar!! Mijn virusscanner is Norman, is hier iets aan te doen???:evil:

Laatst bewerkt:
Niet veel. De fout ligt blijkbaar bij Norman.
Misschien een andere virusscanner er op zetten.
Zou ik zowiezo toch doen, Norman behoort niet tot de betere scanners.

Ik heb nogtans goede ervaringen met Norman (buiten nu). "Echte bedreigingen" heeft hij er altijd uitgepikt.

Ik heb als test het dll-bestand naar mijn eigen gemaild. Wanneer ik die open zegt outlook dat het bestand verwijderd is omdat het geïnfecteerd is (melding = W32/Lineage.BQL). Norman doet dan toch zijn werk goed :confused:

Als het om een Trial gaat van de offiele site van Adobe, maakt Norman een foutje.
Adobe zal geen virusjes verspreiden, dus het bestand zal geen virus zijn.
Dus Norman ziet dit bestand ten onrechte als een virus en doet zijn werk niet goed.

Tenzij je een illegale download hebt, dan kan iemand zomaar een virus toegevoegd hebben. Maar je verteld er niet bij hoe je aan deze Trial gekomen bent.

Hier kan je verschillende trails van adobe downloaden, je moet wel eerst een gratis account aanmaken.

Laatst bewerkt:
Volgend op mijn topic over adobe premiere Pro.....

Na telkens de melding te krijgen dat er dll-files weg zijn wanneer ik adobe premiere open heb ik nu de oorzaak gevonden, mijn virusscanner :confused: . Ik heb dus het programma met mijn scanner uit geïnstalleerd. Vervolgens heb ik het programma geopent (ook met de scanner op inactief) en dit ging zonder probleem. Maar owee als ik de scanner terug actief maak. Hij komt dan meteen met de melding dat er een trojan gevonden is en deze in quarantine zal plaatsen met als gevolg dat de melding van "dll-files die niet gevonden worden" weer daar is en het programma niet meer werkt. Het gaat hier over 2 specifieke bestanden die in quarantaine geplaats worden. Het is een trail versie afkomstig van de website van Adobe, dus geen illigaal exemplaar!! Mijn virusscanner is Norman, is hier iets aan te doen???:evil:

Je kan ook een Mail sturen naar Norman over dit probleem..Misschien kunnen ze de fout herstellen d m v een Update.....

supernova<:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan