Zeer Raar Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Berichten
144
Ik werk met winxp ProNL

Alles werkt normaal en na het afsluiten van de comp. en terug aanleggen vb. de dag nadien krijg ik mijn comp. niet meer aan de praat moet dan opstarten in de keuze dat wordt voorgesteld maar geen enkele werkt dus ook niet in veilige mode Een blauw scherm popt up maar is te snel weg om te weten wat het zegt Ik denk :....een ernstige fout .....mappen beschermen......
Dan zit er niets anders op dan te formateren en opnieuw te starten heb ik gedaan de comp.werkt normmal tot plots weer hetzelfde.Ook heb ik een backup gemaakt met PQimage probeer dat terug te zetten en dan krijg ik VB. Error#1609 Lost clusters,clusters22853-22854 zo krijg ik er enkele na elkaar en dan wordt het terug zetten van de image verbroken.Gemakkelijk uit te leggen is het niet.Ben ten einde raad .

Groetjes
Danny
 
Lost clusters slaat op je harddisk. M.a.w. hij is een aantal stukjes van je harde schijf kwijt. Geeft hij geen melding als je formatteerd? Dat hoeft niet perse. Waarschijnlijk is je harde schijf overleden.
Probeer eens van de fabrikant van dat ding een diagnostisch tooltje te draaien. Te vinden op de site van de fabrikant.
Vind die een probleem dan kun je waarschijnlijk met dat tooltje ook een zogenaamde "low format" uitvoeren. Misschien dat die hem dan repareerd.
Werkt ook dat niet dan is je harde schijf toch echt overleden:(

Oh ja, dat je computer er pas na een tijdje meekomt , na een schone installatie, komt omdat dan pas dat stukje van je harde schijf word gebruikt wat kapot is. En helaas kan windows daar niet mee overweg.

Nou, een heel verhaal.
 
Hallo

Ik zou eerst beginnen met de harde schijf eens te testen d.m.v. "spinrite" = onder d.o.s. of d.m.v. "online " diagnostische software v/d harddisk fabrikant.

Het geheugen "testen" d.m.v. "memtest" , kan uiteraard ook geen kwaad....

P.s. wat is het merk v/d harde schijf??? "seagate" ??

Peter
 
Een blauw scherm popt up maar is te snel weg om te weten wat het zegt

krijg je tijdens afsluiten???? een echt blauw scherm ???

zover ik weet staat der nix in doet die van mij ook en alles werkt perfect

een blauw scherm met letters is oppassen
maar denk niet dat jij dat bedoeld want een blauw scherm met letters krijg je meestal wanneer je met iets bezig bent dus ik denk dat je je pc ff te snel geformat heb

maar als ik het mis heb vertel het me

ben benieuwd

Johan
 
Het is niet tijdens het afzetten van de comp.dat ik een blauw scherm krijg maar tijdens het opstarten.

Mijn harde schijf is een Maxtor 120gb Sata/150

Alvast bedankt voor de verdere info.


Groetjes
Danny
 
Ik heb power max 4.09 afgehaald van maxtor

een advanced test (ful test) laten lopen kreeg enkele fouten maar was te herstellen .

Dus ik denk dat alles weer in orde zal zijn.
Bedankt voor de tips

Groetjes
Danny:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan