Zeer sloom internet met Sitecom WL-356 WLAN Adapter...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smacajoni

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Goedendag,

Ik heb gisteren mijn nieuwe PC binnengekregen, vandaag alles netjes aangesloten, etc. Nieuwe netwerkadapter aangeschaft. Tot mijn verbazing (en het was zéér teleurstellend) is het internet uiterst sloom op mijn nieuwe desktop, met deze WLAN adapter. Mijn laptop daarintegen, is op dezelfde locatie uiterst snel. Het zit zo: Mijn desktop en laptop bevinden zich op zolder, en mijn modem/router daarintegen in de kelder. Zijn er toevallig andere opties om dit probleem op te lossen, alle drivers etc. zijn gewoon in orden. Wellicht een andere netwerkadapter die aan te raden is? Ik zoek een simpele, hulpzame oplossing.

Dank u zeer,

Stijn

Kun je geen kabel naar de zolder trekken??
Draadloos is niet zaligmakend,bedraad wel.
Ik heb ook mijn modem in de meterkast en de router op zolder,vanwaar ik heel mijn huis voorzie van internet.

Nee, dit heb ik aan m'n ouwe man gevraagd. "HIER ZIT IK ZEKER NIET OP TE WACHTEN." Wanneer men onder de 16 is, heeft men vaker last van soortgelijke taferelen...!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja,zo'n vader heb ik ook gehad.
Maar als hij weg was deed ik het lekker toch.
Ik mocht geen 27 Mc antenne op het dak zetten.
Hij heeft er zeker 10 jaar gestaan.

Ik heb een zeer net huis, en met mijn skills, een kabel doortrekken zonder dat ze 't doorhebben? Neen, dit is geen mogelijkheid. Haha.

Laatst bewerkt door een moderator:
Betonnen vloeren of houten vloeren???
Vaak zijn de gaten voor verwarmingsbuizen een stuk groter geboord.
Kun je mooi een kabel langs trekken.

Heb je al eens geprobeerd om je WLAN adapter in een andere USB poort te prikken (voorkant vs achterkant) of met een USB verlengkabel kijken waar het signaal het sterkst is.
Soms is het een kwestie van een beetje draaien of een klein beetje verplaatsen.

Groeten Marcel

Internet via het stopcontact is in jou geval de beste oplossing. Echter zijn die devolo powerline adapters vrij prijzig (ongeveer 100 euro voor een starter kit). een krachtigere wifi USB adapter kan ook een uitkomst bieden. Bijvoorbeeld de Engenius EUB9603H die kost 60 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan