Zeer traag internet na aanschaf nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn072

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Goedemiddag,

Sinds een maand heb ik een nieuwe computer gekocht. De computer werkt opzicht prima maar het internet gaat zeer traag. Vooral het laden van afbeeldingen en filmpjes duurt erg lang. Met de computer die ik hiervoor had, had ik nergens last van en ging alles snel genoeg.

Wanneer ik iets wil downloaden gaat het niet sneller dan 200 KB/S. En wanneer ik op de zelfde locatie als waar mijn PC staat een speedtest op mijn telefoon doe, haal ik makkelijk 7000 KP/S. We hebben glasvezel in huis, en nog 2 andere computers, maar die hebben nergens last van en werken allemaal goed en snel.

Wat kan het probleem zijn en wat kan ik hier aan doen? of wat moet ik veranderen?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Martijn

Bijlagen

• PC info.png
    PC info.png
    10,5 KB · Weergaven: 134
Controleer eens of er geen updates voor de draadloze netwerkkaart zijn.

Dag Zoefff,

Wanneer ik naar deze updates zoek krijg ik de melding dat de beste stuurprogramma's voor dit apparaat al zijn gëinstalleerd.
Hieronder wat informatie over de status van mijn Wi-Fi

Wifi info.png

Stuurprogramma's haal je het beste op bij de fabricant!

Ben je Malware vrij? Scan eens met Mbam Free.

Heb je alle Windows Updates eigenlijk opgehaald?

Laden afbeeldingen en filmpjes duurt lang. Staan deze op je pc of haal je die op het Internet op?

Laatst bewerkt:
doe eens een test met speedtest.net en plaats dat plaatje eens hier.
Verder welk pakket van glasvezel?
welk modem?
Probeer eens een andere wifi kanaal.

2865466882.png

Laatst bewerkt:
@Zoefff

Ik heb de stuurprogramma's bij de fabrikant vandaan gehaald. Ik heb net gescaned met Mbam, maar geen malware gevonden. Ik heb net ook alle updates bijgewerkt, maar helaas nog geen resultaat. De afbeeldingen die al op mijn PC staan laden snel, alleen afbeeldingen op internet zoals online kleding-shops laden weer traag. Ook films die ik via USB op mijn PC kijk gaan gewoon prima.

@Puppie

Ik heb de speedtest gedaan, zeer laag resultaat:

Uitslag speedtest.png

Abonnement: KPN glasvezel alles in 1 met 50MB internet
Modem: TG789
Ik heb een aantal andere kanalen geprobeerd maar ook dit heeft helaas niet gewerkt.

Ik merk dat wanneer de PC te veel pagina's moet laden of meerde filpjes tegelijk, de verbinding soms verbreekt.

Bijlagen

• Uitslag speedtest.jpg
    Uitslag speedtest.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 77
Hoe maak jij verbinding, draadloos?
welke ontvanger zit er in de computer.

bedraad? welke netwerkkaart gebruik jij.

hieronder de netwerk adapter:
Netwerkadapter.jpg

Ik maak een draadloos verbinding, ik heb ook geprobeerd om met een kabel rechtstreeks met de modem verbinding te maken, ik had toen voor 2 minuten normale snelheid maar daarna weer extreem langzaam.

Ik weet niet welke ontvanger ik heb, hoe kan ik dit zien?

waar staat de pc dan op zolder ofso. Als dat zo is kan je ook een WiFi Repeater kopen om het signaal en misschien snelheid omhoog te brengen

De PC staat inderdaad op zolder, maar ik denk niet dat dit het probleem is. Ik heb wel gewoon vol ontvangst, en met mijn telefoon heb ik op zolder ook geen last van slecht bereik. Mijn oude PC stond op de zelfde plek en had ook prima bereik. En wanneer ik de PC rechtstreeks via de modem aansluit geeft dit nauwelijks verbetering.

Maar de wifi adapter die jij hebt gekocht is toch usb weet je wel zeker dat die goed is dan?

@Lange Pier: Ook hier is niks opvallends te zien.

@Johanroelfs: Ik gebruik geen wifi adapter, de PC maakt gewoon draadloos verbinding. Wanneer ik een bedrade verbinding maak rechtstreeks via de router naar mijn PC geeft dit nauwelijks verbetering. Wanneer ik dit op andere PC's in huis probeer merk ik wel verbetering en wordt er ipv 3mb downlaods's gemakkijk 10 mb gehaald.

Aangezien ik de PC nog niet heel lang heb en er nog niet veel belangrijks op staat, is het dan misschien een optie om heel windows opnieuw te installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan