Zeer traag netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheljeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
hallo,

ik heb 2 pc`s waarop windows xp prof. is geinstalleerd samen in een netwerk.

zodra ik met de ene pc in het netwerk zit met de andere pc en ik kom op het punt dat ik toegang wil hebben tot het bureaublad dan duurt dit ontzettend lang. en soms reageert de verkenner hierop niet meer. ik doe die gewoon via mijn netwerklocaties.

ik heb in beide pc`s 100 mbit kaartjes zitten en toch duurt het lang voordat ik toegang wil hebben tot sommige mappen op een andere pc . andersom is dit niet zo.

nou verschillen de snelheden wel. pc 1 is pentium 433 pc 2 is amd athlon 1400, maar d snelheid van een pc heeft toch niks te maken met de toegang tot je eigen netwerk ?

graag advies

michel,

Laatst bewerkt:
maar d snelheid van een pc heeft toch niks te maken met de toegang tot je eigen netwerk ?

Niet zo zeer de snelheid , maar het is geheel afhankelijk van wat er op die pc aan progamma's staat te draaien.

De lichtste pc bij mij is een p3 800mhz hier staat ook de printer in gedeeld , als men hier een progamma aan heeft staan , of de msn of een spelletje dan kom ik ook heel slecht in mijn netwerk en printen lukt dan helemaal al niet.

Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring.

succes speedtouch.

zelfde probleem hier

ik draai op verschillende computers boven de 1GHZ. Ben sinds kort overgestapt op een 100MBIT netwerk ipv. 10MBIT. Met 10MBIT behaalde ik een transfer rate van 1,1MB/s. Met het zogenaamde 100MBIT netwerk nog maar 400KB/s . Snelheid van het systeem lijkt mij dus geen probleem.

Mocht je de oplossing vinden of hebben gevonden dan hoor ik dat heeeeeeelll graag.

Met vriendelijke groeten,
Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan