Zeer traag opstarten XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
PC start op t/m windows logo met de lopende blauwe blokjes en valt dan stil gedurende 4,5 (!!) minuut voordat hij doorreutelt naar de accountkeuze. Na die keuze werkt de PC zonder problemen. Op diverse manieren op virussen en spyware gecontroleerd: geen.
Wel software van Sony-Ericson telefoon en Sitecom BlueTooth dongle geinstalleerd rond die tijd maar weet niet meer of probleem exact toen begon. Maar ok, logischerwijs lijkt de oorzaak daar dan te liggen. Echter, als ik bij het opstarten met F8 in veilige modus ga en dan kies voor "foutopsporingsmodus" gaat het helemaal zonder tijdverlies door naar de accountkeuze en kan ik na die keuze gemaakt te hebben probleemloos met de PC werken. Misschien dat dit de kenners Eureka doet roepen ? Ik hoor het graag...........

ga eens naar start > uitvoeren > type ''msconfig'' en ga dan naar tabblad opstarten en vink alles uit dat niet mee hoeft op te starten met de pc, klik op ok en dan start opnieuw op en kijk wat er gebeurd

Hm, da's een moeilijke. Zijn dit de kabels waarmee de dvd drives, de kaartlezers, de usb pluggen etc. vast zitten ?

ja het zijn de brede kabels die aan je harde schijf en cdroms vastzitten

OK, ga dat denk ik morgen doen, is me nu te laat.
Blijft de vraag waarom opstarten in de "Foutopsporingmodus" van "veilige modus" geen tijdverlies geeft. Maar dat komt dan nog wel.
Vooreerst bedankt voor je reactie's

omdat er dan drivers achterwege worden gelaten, dus waarschijnlijk heb je een complicatie met een van je programmas kan van je videokaart zijn etc

ikzelf heb iets soortgelijks.
Heb een card reader aangesloten, als ik deze er af haal dan start hij ineens veel sneller door.
probeer gewoon wat externe dingen even te verwijderen en kijk als het sneller gaat

OK, ik ga deze vraag als opgelost aanvinken, want het oplossen van het probleem gaat me teveel tijd kosten. Ik zie het maar zo: twee opstartmogelijkheden, de een redelijk snel, de andere 4,5 min trager. PC werkt dan bij beiden toch probleemloos. Zing het wel uit tot het volgende probleem of volgende PC.
Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan