Zeer traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

queen

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
28
Heb deze vraag al meerdere malen zien staan, maar niet echt een antwoord gevonden.

Sinds een tijdje start Outlook express zeer traag op( ong 3 tot 5 min duurt het), en doet het daarna wel normaal.

Messenger automatisch opstarten al uitgeschakeld..
Ad aware gedraaid en mijn log hier gezet van Hijack this, alles wat weg kon, weg gedaan..

Maar nee, het helpyt allemaal niet!!

Heb ook een probleem met Internet Explorer, maar die vraag plaats ik wel in dat forum..

Ik heb niet veel verstand van pc's, dus graag antwoorden in begrijpelijke taal!!
 
Dankje

Voor mijn andere thread erbij te vernoemen.
Het is OE 6.0 vergat ik erbij te vermelden.
 
Dus beide (IE en OE) werken slecht. Welke Windows gebruik jij? En ja, welke programma's draaien na opstarten PC?

Falco
 
Heb je je temp files al eens geleegd?

in je verkenner %temp%,
vervolgens alles selecteren en verwijderen

Groeten Oossie
 
Yeppp

doe ik regelmatig...alle tempfiles etc verwijderen.
 
Heb je dit dus gedaan?? :
Methode 1: Windows XP herstellen of opnieuw installeren
U kunt Internet Explorer en Outlook Express herstellen of opnieuw installeren onder Windows XP door de volgende procedure uit te voeren terwijl u bent aangemeld als beheerder.
Scan met het hulpprogramma Controle systeembestanden alle beveiligde bestanden op de computer:
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ sfc /scannow in het vak Openen en klik op OK. Denk eraan dat om de installatie-cd-rom van Windows XP kan worden gevraagd.
Test of het probleem is opgelost. Als het probleem is opgelost, slaat u de resterende stappen over. Als het probleem niet is opgelost, gaat u door met de volgende stap.
Voer een interne upgrade van Windows XP uit, herstel Windows XP of installeer Windows XP opnieuw. Als u meer informatie wilt over het uitvoeren van een interne upgrade van Windows XP of over het repareren van Windows XP, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
315341 Windows XP bijwerken (opnieuw installeren) vanuit de bestaande installatie

Methode 2: Het register bewerken en Internet Explorer 6 installeren
Meld u aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Zoek de desbetreffende subsleutel in het register, klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen. Gebruik de volgende registersleutel als u alleen de browser van Internet Explorer 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP: Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
Gebruik de volgende registersleutel als u alleen Outlook Express 6 opnieuw wilt installeren onder Windows XP: Sluit Register-editor af en download en installeer Internet Explorer 6. Meer informatie over het downloaden en installeren van Internet Explorer 6 vindt u op de volgende Microsoft-website:

Falco
 
Ja ik heb eerst methode 1 geprobeerd en toen methode 2.

Het probleem met IE is volgens mij wel opgelost( tot nu toe geen bevroren pagina's voor een min of5).
Maar mail duurt nog steeds langggggg..

Ik zit nu wel steeds als ik opstart dat hij resume setup zegt( voor IE6). Maar dat doet ie dus niet ivm :

http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?s=&attachmentid=16087.

Dus OE opstartprobleem is er nog!!

Maar toch alvast bedankt..IE werkt volgens mij weer!

Ik zal nog een keer een log plaatsen:

Logfile of HijackThis v1.97.5
Scan saved at 21:53:22, on 10-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Program Files\Trust\450LR Mouse Wireless Optical\Amoumain.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Sigrid\Desktop\HijackThis.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WheelMouse] Amoumain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {1842B0EE-B597-11D4-8997-00104BD12D94} (iCC Class) - http://www.pcpitstop.com/internet/pcpConnCheck.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/terraexplorer/install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/downl...-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1067093530067
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52...apple.com/sikes/nl/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {78960E0E-0B0C-11D4-8997-00104BD12D94} (AV Class) - http://www.pcpitstop.com/antivirus/PCPAV.CAB
O16 - DPF: {9732FB42-C321-11D1-836F-00A0C993F125} (mhLabel Class) - http://www.pcpitstop.com/mhLbl.cab
O16 - DPF: {A44B714B-EE0F-453E-9300-A69B321FEF6C} (MaxisSimsFamilyTeleX Control) - http://thesims.ea.com/teleport/families/MaxisSimsFamilyTeleX.cab
O16 - DPF: {A9FD89D6-C839-11D3-B0FE-0050044B8FE9} (OBInstallRunner Control) - http://www.opinionbar.com/download/resources/OBInstallCabinet.CAB
O16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - https://www.p3.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab
 
Mail probleem nog steeds niet opgelost, ook niet met bovenstaande tip( wel helemaal uitgevoerd).

IE hangt niet zo vaak meer, maar soms nog wel..

Iemand nog ideetjes..?
 
Vreemd. Bennie (of anderen, soms)heeft meestaal ‘dé’ oplossing (tip).
We kunnen nog iets proberen: IE en dus ook OE helemaal te verwijderen en vervolgens opnieuw op te zetten. Geen makkelijke klus.
Je zou hiervoor eerst wat backups van: Favorieten, Adressen in OE en/of mails moeten maken.
Anders weet ik het ook niet meer. Misschien iemand anders een andere oplossing?
 
Nog een optie die het proberen waard is (deze tip van Ton Kleinkramer heeft al velen geholpen)

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument.
Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin.

Sla op als Msn.reg:


REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002



Dubbelklik erop, en laat de inhoud van dit *.reg-filetje in je register invoeren.

Start even opnieuw op.

PS. Ik heb niet alle links doorgelezen in dit topic, dus ik weet niet of deze tip al geweest is ;)
 
Ik heb geen geluk...helemaal uitgevoerd..

maar nee....2min40 om op te starten..

Niet dat het een megaprobleem is maar ik vind het vreemd opeend en zeer irritant..

IE hetzelfde...
 
IE en OE werken samen. Heb je al geprobeerd om IE opnieuw te downloaden en vervolgens opnieuw er overheen te zetten?

En als de tips van Microsoft werken niet, krijg je ook een foutmelding? Zo ja, wat ??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan