Zeer trage laptop, maar downloadsnelheid 45mB!

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hoi Allemaal!

Ik heb nu enige tijd een Acer 5750G 64bitt Core i7

Als ik op een website kom dan opent hij de website zeer traag! Tevens worden de plaatjes langzaam geopend.

Indien ik op FB zit en naar beneden wil scrollen dan loopt hij ook vast. Erg frustrerend terwijl speedtest het volgende aangeeft.

Naamloos.jpg

Ook maakt hij heel veel lawaai en wordt snel warm. Wat is het wat ik kan/moet doen. Ik ben helaas een leek...

Alvast bedankt!

Lijkt mij duidelijk.
Laptop is sterk vervuild.
Koeler(s) schoonmaken, cpu wordt te heet.

Ja, of softwarematig zit er het een en ander niet helemaal goed (losstaand van potentiële stofproblemen). Ook kan het zijn dat de harde schijf traag is/niet helemaal lekker meer is.

waarschijnlijk zit er stof in je laptop en ook wat malware

zou je deze twee programma's willen installeren

--> link klik op ---> tablad exotics ---> show te magic maak daar een screenshot van en plaats die hier

---> link en --> link en ----> link
scan met deze drie programma's op malware en verwijder de bestanden die ze hebben gevonden

en als dat niet helpt is het waarschijnlijk een hardware probleem

Allemaal ten eerste bedankt voor de reacties!

ik heb alle stappen gedaan. Ik hoor de laptop flink loeien.. (fan) Ik heb niet echt het gevoel dat hij sneller is geworden.

Hij heeft wel wat malware verwijderd.

SpeedFan.jpg

Was je veel aan het doen of stonden er veel dingen open op je pc toen je de screenshot nam?

Ik denk toch dat je je laptop moet open schroeven en moet schoonmaken

Laatst bewerkt:
Ik had nu minder open, maar ook al had ik FB open staan ging die al erg traag.

hdd.jpg

erg irri!

Op de stofvrij maken opmerkingen reageer je niet en dat is in deze toch echt het belangrijkste.

Openmaken en ventilatiekanalen schoonmaken ...

Ik heb exact hetzelfde gehad met een HP-laptop.
Zelfs het werken met - relatief weinig 'belastende' - programma's als Word en Sigil verliep steeds trager.
Op een gegeven moment merkte ik dat de bovenkant van het toetsenbord steeds warmer - zeg maar gerust: heter - werd.
En vervolgens schakelde de laptop zichzelf uit.
Na dit een aantal keren meegemaakt te hebben, hield de laptop er helemaal mee op en heeft nooit meer gewerkt ... nog geen twee jaar oud.

Dus ge zijt gewaarschouwd: het ding moet gewoon open en alle ventilatiekanalen moet je schoonmaken. Zo niet, dan moet je erop rekenen dat het ding het binnenkort begeeft .....

Om even terug te komen op het "stof vrij maken ", als je het zelf niet kan, of er geen verstand van hebt, laat het door iemand doen die er wel verstand van heeft. En als er nog garantie op zit, dan zeker laten doen.

Wat voor programma's starten er allemaal op als je windows opstart ?
Heb je misschien dubbele virus scanners ( of een dubieuze virusscanner dat eigenlijk geen scanner is ) geïnstalleerd ? ( klinkt raar, maar heb vaak gezien dat mensen dubbele virusscanners hebben draaien op hun systeem wat de boel enorm vertraagd )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan