zeer trage opstart (nog voor Windows opstart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceevee2

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Dit weekend heb ik mijn C drive vervangen door een SSD en tegelijkertijd Win 7 upgrade naar Win 10.
De opstart van de pc is razendsnel, tenminste van zodra hij er aan begint.
Na opstart krijg ik het logo van mijn moederbord te zien, dit verdwijnt en verschijnt opnieuw na zowat een minuut. Pas dan begint de pc met de start van windows.
Ik had vrijdag hetzelfde probleem en dacht toen de SSD met een verkeerd kabeltje aangesloten te hebben. Ik wisselde het kabeltje met een ander nog vrij beschikbaar kabeltje in het toestel en het probleem was opgelost. Tot vanmorgen het probleem er terug was hoewel er aan de kabels niets meer gewijzigd werd. Dit lijkt me op een probleem met moederbord of bios. Iemand tips ?
Moederbord Asus P8p67 deluxe.
Dank

U zegt: door een SSD en tegelijkertijd Win 7 upgrade naar Win 10
Ik neem aan dat u eerst windows 7 (opnieuw) op de SSD heeft geinstalleerd, alle MS updates heeft aangebracht en daarna geupgrade heeft naar windows 10?

Zitten er naast de SSD nog andere HD's in?

ja inderdaad, eerst Windows 7 op SSD en van daaruit upgrade naar Windows 10.
Behalve de SSD zit er nog een 3 TB WD harde (data) schijf in

Al gekeken in de bios wat de opstart/boot device is? Moet natuurlijk de SSD zijn.

Zo'n trage start voor de windows start is bijna altijd een hardware probleem.
Om te bepalen welke hardware component het is moet er steeds een verwijderd of vervangen worden en dan zien of het probleem weg is.
Ik zou eens beginnen met de HD los te koppelen en starten met alleen de SSD en zien of ie dan wel snel start.

Laatst bewerkt:
Beste srpchulp,
ik denk dat jij de oplossing aangebracht hebt. Andere HDD afkoppelen veranderde niets maar na afkoppeling DVD writer startte hij terug sneller. Indien hij nu ook sneller blijft starten de komende dagen dan denk ik dat daar de oplossing in zat. Hartelijk dank.

Al gekeken in de bios wat de opstart/boot device is? Moet natuurlijk de SSD zijn.

Zo'n trage start voor de windows start is bijna altijd een hardware probleem.
Om te bepalen welke hardware component het is moet er steeds een verwijderd of vervangen worden en dan zien of het probleem weg is.
Ik zou eens beginnen met de HD los te koppelen en starten met alleen de SSD en zien of ie dan wel snel start.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan