zeer trage pc die blijft hangen up W-update

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Wat kan dit zijn...?

PC is zo traag dat er niet op gewerkt kan worden, is plotseling ontstaan na / tijdens een update van W-XP.
Wanneer de pc is opgestart is deze sinds 27 juli aan het updatenit. Vanmorgen stond ie op 2%, nu uren later op 4%.

De vraag is: is dit het gevolg van een hardwareprobleem waardoor de snelheid zo traag is dat dáárop de update blijft hangen?
of
Is er iets met de update waardoor het downloaden zoveel kracht vraagt dat de pc vertraagd wordt?

Hoe kan ik deze update stoppen? Klik of d.klik op het icoon geeft geen mogelijkheden. Kijken bij de update-historie geeft aan dat op 27 juli het WGA succesvol is gedownload.

ter info:
Norman AV
CCleaner gedraait
ZA verwijderd
Geen antispy, maar de pc is te traag om dat te downloaden en te laten scannen...
Taakbeheer, Prestaties: continue 100% CPU gebruik.

Wat is jullie advies?

scan tog eens met dit:

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

oeps... gebanned...?

afijn, ik zal eerst nog even wat aanvullende info geven.
het is opgevallen dat heel soms (een halve minuut of zo) het update-icoon uit de systemtray is verdwenen, en tegelijk de pc dan een normale snelheid heeft.

dus... een deel van de vraag is inmiddels beantwoord: inderdaad zorgt die w-update voor de vertraging van de pc.

blijft over: HOE kan ik die download onderbreken / afbreken? en wat kan er aan de hand zijn? waar denken jullie aan...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan