Zeer trage reactie van HPLaserJet 2300d in Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ondanks een eerdere post waarin de antwoorden unaniem waren Bij ons is hij ook traag, maar .....
Wil ik toch mijn ongenoegen hierover uiten.
Vanmorgen had ik een document van 15 pagina's en er gebeurde gewoon niets.
Tot ik vanaf een andere Win7 computer een commando gaf om een Testpagina te draaien.
Toen kwam het artikel (van de Ubuntu computer) uit de HPLaserJet, uiteraard stuk voor stuk maar wel met een tussenpoze 36 seconden
(tussen elke pagina dus !!!!)

Op m'n Ubuntu computer stond al die tijd INACTIEF.

Zou er nu echt geen raad op dit trage verschijnsel zijn?

MVG
Jan Filarski :evil:

Iedere printer heeft een printer driver nodig.
Zou het dan kunnen dat de ubuntu driver niet goed werkt.

Hallo Palomino

Zoiets vraag ik me ook af. Is het wel de juiste driver voor Linux 64bit, die Ubuntu gebruikt?
MVG
Jan Filarski

Het zal wel aan het geheugengebruik liggen. De printer heeft ook geheugen. Instellingen staan verkeerd. Ik kan zo niet zeggen wat. Ben zelf ook altijd blij als het werkt en flink opschiet. Deze traagheid komt volgens mij omdat het bestand niet in het geheugen opgeslagen wordt of doordat er standaard maar een klein gedeelte van het printergeheugen door het stuurprogramma aangewezen wordt.

Hallo Alfred2

De printer zelf heeft 48Mb geheugen, en als hij print vanaf Win7 heb ik absoluut geen probleem.

Nee, ik denk als hij print vanaf een Ubuntu-computer en dan ook nog eens via Samba dat daar de problemen uit voort komen.

Ik heb nu een Driver gedownload specifiek voor Linux en voor de HPLaserJet 2300d, alleen hij (de Driver) moet nog even geinstalleerd wprden.
Ik ben maar een beginnende Linux leek, dus ik moet even wat instructies hebben.

MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan